Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

PostNords analyserbjudande

Ta hjälp av PostNords analytiker för att analysera din kunddata och effektivisera din kommunikation.
Kom igång genom att kontakta oss

conzoom® – Livsstilsklassificering

Används för att beskriva gemensamma drag hos olika grupper i den svenska befolkningen. Metoden bakom livsstilsklassificering bygger på att vi människor har en tendens att bosätta oss nära våra jämlikar. På så sätt kan man hitta gemensamma drag som gör det lättare att beskriva större grupper av människor bosatta inom samma område. Dessutom är det enkelt att översätta grupperingarna till postnummer vilket är bra om man vill skicka oadresserad direktreklam (ODR).

SCB – Sociodemografiska data

Till exempel kön, ålder, civilstånd, information kring familjer, utbildningsnivå, boendeform, ekonomi och köpkraft. Dessa data skapar ett ramverk för analysen och ingår även i livsstilsklassificeringen conzoom®.

ORVESTO® Konsument – Postal medie- och målgruppsundersökning

Här mäts räckvidderna för ett stort antal medier och databaserna innehåller tusentals variabler av målgruppskaraktär. Du kan bl.a. få veta mer om svenska folkets ekonomi, aktiviteter, friluftsliv, Internetvanor, intressen, konsumtion, resor, åsikter, medievanor och om man tackar ja eller nej till reklam.

 

Kom igång med kund- och kommunikationsanalyser

Är du avtalskund kan du beställa tjänsten genom din säljare. Fyll annars i dina uppgifter så kontaktar vi dig och berättar mer om vilka analystjänster vi kan erbjuda.

Relaterade tjänster

Adressköp

Har du koll på din målgrupp men har svårt att nå den? Vi hjälper dig hitta rätt adresser till dem du vill nå.

Mer om Adressköp

Transaktionsanalys

Ger dig god kunskap om dina kunders konsumtionsmönster.

Mer om Transaktionsanalys

Svarsanalys

När du vill förstå vilka kunder som svarade på ditt utskick.

Mer om Svarsanalys