Få insikter om vilken typ av personer som bor i ett visst område
Känner du till vilka som bor i området kring din butik, eller nystartade verksamhet? Om du inte har något kundregister att basera din analys på kan du ta reda på det genom att använda tjänsten områdesanalys.
Genom att ta reda på demografin hos de som bor i ett visst område kan du bättre anpassa ditt budskap till målgruppen. Det ger också insikt om ett visst område inte bör bearbetas eftersom personer inom din målgrupp inte bor där.
Analysen ger dig insikt om vilken typ av "persona" som bor i ett visst område. Det kan exempelvis vara pensionärer, barnfamiljer, unga par, välbärgade 40+ etc. Genom att segmentera potentiella kunder som bor i ditt valda område får du en bättre uppfattning om vilken typ av budskap som bör användas för att attrahera dem och skapa engagemang.
Så här går analysen till:
Det valda området jämförs i en jämförelsebas för att tydliggöra vad som utmärker just detta område. Analysen utförs av PostNords analytiker i vårt DM-analysverktyg. Du får en presentation av analysen i form av en rapport.
Exempel på innehåll i rapporten
- Vilka bor i området runt din butik?
- Vilka livsstilstyper bor där?
- Vilka grupper kan ha intresse för din produkt eller tjänst?
- Vilka åldersgrupper bor i området?
- Vilken familjestruktur har de som bor i området?
- Vilken inkomst har de?
- Vilken livsfas är de i (är de gifta, har de barn)?
- Vilket konsumtionsmönster har de?
- Vilka aktiviteter och intressen har de?
- Vill de ha reklam eller inte?
- Har de bil, båt eller fritidshus?
- Vad har de för åsikter och värderingar?
- Vilka medie- och internetvanor har de?
Kostnad
Från 20 000 kronor, exkl. moms, ingår en analys med tillhörande rapport.
Kom igång med kund- och kommunikationsanalyser
Relaterade tjänster
PostNords analyserbjudande
Behöver du hjälp med att analysera din kunddata? PostNords analytiker hjälper dig med detta så att du kan effektivisera dina reklamutskick.
Mer om PostNords analyserbjudande