Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
En tjej hämtar ett par jeans som hon har fått lagade gratis i butik.

E-barometern

Vi följer, i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research, den svenska e-handelns utveckling. Resultatet presenteras varje kvartal i rapporten E-barometern.

E-barometern Årsrapport 2019 är här!

Tillväxten för e-handeln under 2019 blev 13 procent och totalt uppgick därmed den svenska e-handeln till ca 87 miljarder. För första gången på helårsbasis var det 70 procent av svenskarna som e-handlade under en genomsnittlig månad.

E-barometern rapporterar för första gången om apoteksbranschen som en enskild bransch, i samarbete med Sveriges Apoteksförening. Det är också den bransch med i särklass starkast tillväxt inom svensk e-handel med hela 36 procent.

Det är fortfarande kläder och skor som flest handlar (38 procent av svenskarna) med hälsa och skönhet, där apoteksvaror ingår, knappar in (34 procent av svenskarna).

Rapporten presenterar även konsumenternas favoritaktörer med företag som Apotea och Zalando i toppen.

Har du frågor om rapporten eller vill ge feedback? Mejla gärna ebarometern@postnord.com.

Ladda ner E-barometern Årsrapport 2019

Customer service