Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge

Leveranslösningar för e-handel

Dina kunder vill att leveransen ska passa in i deras vardag. Att kunden själv har möjlighet att välja en passande leverans vid varje köptillfälle är viktigt, exempelvis att kunna välja mellan leverans till jobbet, hemmet, en paketbox, till ett serviceställe eller utlämning i butik.

Välkänd leverantör

Vi erbjuder bäst täckning av e-handelsleveranser över hela Sverige. PostNord som varumärke är välkänt bland konsumenter – med flexibla leveransalternativ som passar konsumenternas olika behov och efterfrågan. 

85 procent väljer PostNord

Vi följer hela tiden upp hur vårt varumärke står sig jämfört med våra konkurrenter. Majoriteten av konsumenter i Sverige har PostNord som förstahandsval i e-handlarens checkout.

Svanenmärkta leveranser

Vi är det första logistikbolaget som erbjuder Svanenmärkta e-handelstransporter. Svanens miljömärkning gör det enkelt för konsumenter att välja en leverans som uppfyller höga krav på vårt hållbarhetsarbete. Våra Svanenmärkta leveransalternativ kan lätt kännas igen i e-handelns checkout och i PostNord App. 

Heltäckande och flexibla

Vi samarbetar med pålitliga och välkända leverantörer världen över. Vår produktportfölj är komplett oavsett målgrupp, leveranstjänst eller land. Vi skräddarsyr våra leveranslösningar för din e-handel – oavsett om du vill erbjuda leverans till hemmet, en paketbox eller till något av våra många ombud. 

Våra leveranslösningar för din e-handel

Hämta i paketbox

De senaste åren har paketboxar blivit allt mer populära som ett smidigt leveransalternativ. Läs mer om hur du integrerar PostNords API:er i din e-handels checkout.

Hämta hos ombud

Vår tjänst MyPack Collect är för företag som vill skicka paket, som väger upp till 20 kilo, inom Sverige och Europa. Paketet skickas till mottagarens ombud med snabb leverans.

Utlämning i butik

Har du både e-handel och fysisk butik är tjänsten Collect in Store något för dig. Låt dina kunder välja om de vill hämta sina varor direkt i din butik, det ökar trafiken till din fysiska butik.

Hemleverans

MyPack Home är för företag som vill skicka paket med snabb leverans hem till mottagarens dörr. Din kund kan välja tid och plats och behöver inte ens vara hemma för att få paketet levererat.

Leverans till postlåda

Vi levererar direkt hem till mottagarens postlåda. Välj mellan MyPack Home Small som går till ombud om den inte får plats i postlådan, och Varubrev som kan ställas utanför dörren. Läs mer om de båda leveranssätten här.

FlexChange – låt kunden ändra

Med tilläggstjänsten FlexChange får mottagaren ett meddelande när paketet är på väg och kan då själv ändra dag, tid och plats för leverans.

En enklare vardag för dina kunder

Konsumenter ställer idag högre krav på flexibilitet, tydlighet och valfrihet kring sina leveranser. Att själv kunna välja leveranssätt och att få tydlig och snabb information kring var deras leverans befinner sig är en avgörande faktor när dagens konsumenter väljer leveranssätt. Via PostNord App kan dina kunder på ett enkelt sätt följa sina leveranser. 

PostNord App

PostNord App är en bekväm app som kunden använder som en fjärrkontroll för paketleveransen.

Via PostNord App kan kunden:

  • spåra paket
  • få digitala avier
  • hämta paket utan legitimation när Mobilt BankID använts
  • kvittera paketet med Mobilt BankId, vidaresända avin och låta någon annan hämta paketet
  • flytta paket mellan serviceställen.

Dessutom kan kunden se hur stort paketet är, hålla koll på när det kommer fram, spåra returer samt söka efter ombud och öppettider.

Säkrare och flexiblare utlämning med digital identifiering

Digital identifiering är ett säkert alternativ till den fysiska legitimationen. För mottagaren innebär det fler och flexiblare möjligheter att hämta ut sina paket och det gör det även enklare att hämta åt någon annan.

En enklare vardag för dig som e-handlare

För dig som driver en e-handel innebär våra tjänster enkel administration, minskat krångel och mer tid för dig att utveckla din verksamhet. 

  • PostNord App har över tre miljoner användare, vilket motsvarar cirka en tredjedel av Sveriges befolkning. 
  • 150 miljoner paket spåras av användare i appen varje år.
  • Vid returer kan du som e-handlare erbjuda en QR-kod till konsumenter. Enkelt och papperslöst för både dig och dina kunder. 

Minska trycket på din kundservice

PostNord App minskar trycket på din e-handels kundservice eftersom konsumenten själv kan hitta information om sitt paket direkt i appen.

Dina kunder kan enkelt spåra paket, ändra utlämningsställe och hantera returer – direkt i PostNord App. 

Kommunikation och kontroll över leveranser

I PostNord Portal Business kan du följa upp leveranser, avisera dina kunder, ta ut rapporter med mera. Vi erbjuder även tjänsten Track & Trace Premium där du kan skapa ett automatiserat flöde av aviseringar till dina kunder med din egen logotyp.