Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Störningsmeddelande

Långa svarstider hos kundservice

Vi ber om ursäkt för att vi just nu har längre väntetider för att nå vår kundservice. Många kontaktar oss med frågor om momsbelagda försändelser från Kina. 

Information om detta finns att få utan att behöva ringa eller mejla. På moms.postnord.se, där betalning av momsen sker, finns en länk till en bild på din försändelse. Saknas länk till bilden kan du beställa informationen, som då skickas till dig inom 24 timmar.

Så här beställer du information om innehållet i din försändelse

Se översiktsbild längst ner.

  1. Gå till moms.postnord.se och klicka på den blå pratbubblan Kundservice längst ner till höger på sidan.
  2. Klicka på Kontakta oss i det fält som öppnas upp.
  3. Klicka på Beställ innehållsinformation.
  4. Fyll i dina uppgifter och klicka på Skicka.

Vi har längre leveranstider på dessa försändelser, även efter att du betalat din avgift. Vi ber om ursäkt för det. Just nu utökar vi bemanningen i kundservice för att få bättre svarstider, även på kvälls- och helgtid, för att öka vår tillgänglighet.