Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
En mamma med sin dotter tittar på något i en mobil.
E-handelsrapporter

E-barometern

Vi följer, i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research, den svenska e-handelns utveckling. Resultatet presenteras varje kvartal i rapporten E-barometern. Under coronakrisen släpper PostNord en E-barometer varje månad.

E-barometern september

Det var färre svenskar som e-handlade under september, jämfört med tidigare coronamånader. Tillväxten uppgick till 14 procent, baserat på konsumenternas egna uppskattningar.

  • 73 procent av svenskarna e-handlade under september.
  • E-handeln växte med 14 procent (jämfört med september 2019), enligt konsumenternas egna uppskattningar.
  • Flest konsumenter handlade skönhet och hälsa (39 procent), följt av kläder och skor (38 procent).

Har du frågor om rapporten eller vill ge feedback? Mejla gärna ebarometern@postnord.com.

Om du inte har läst den senaste kvartalsrapporten så hittar du den här (pdf).

Ladda ner E-barometern september 2020

Customer service