Helhetslösningar för logistik inom e-handel – från köp till leverans
Leveransen spelar en allt viktigare roll i konsumentens upplevelse av att handla online. Hur du levererar är minst lika viktigt som vad du levererar. Konsumenten idag är kunnig, medveten och vill ha stor frihet och valmöjlighet.Dina kunder vill själva styra över sina köp och veta när, var och hur deras leverans kommer att ske. De vill dessutom enkelt kunna göra ändringar i leveransen och veta hur mycket köpet kommer att kosta. Leveransen bör därför ses som en integrerad del av produkten för att matcha köpupplevelsen.
Detta är alltid en avvägning mellan snabbhet, precision och kostnad. PostNord fokuserar utvecklingen på konsumentens resa före köp, efter köp och efter leverans för att hjälpa dig skapa lojalitet som ger återköp och rekommendationer. Vi vet hur du ska möta dagens e-konsumenter på deras premisser.
Våra erbjudanden inom e-handel
-
E-handel före köp
Upplevelsen av att handla online blir allt viktigare och leveransen spelar en större roll för dina kunders köpupplevelse. Avgörande för affären kan vara om leveransalternativen är enkla och tydliga. Redan innan köp vill kunden veta när, hur och var leveransen kommer att ske, vem som står för den och självklart också vad det kommer att kosta.
-
E-handel under köp
Dina kunder vill att leveransen ska passa in i deras vardag. Vi hjälper dig att göra det enklare för dina kunder genom lösningar som ger fler valmöjligheter vid leverans.
-
E-handel efter leverans
För att skapa en köpupplevelse som håller hela vägen är det viktigt att underlätta om kunden vill returnera en vara. Om det är enkelt att lämna tillbaka varor är chansen större att kunderna återkommer.
De vanligaste verktygen och tjänsterna inom e-handel
-
MyPack Collect
Skicka paket som väger max 20 kilo till kunder i Norden och Europa.
-
MyPack Home
Skicka paket upp till 35 kilo, som lämnas direkt vid kundens dörr inom ett flertal länder i Norden och Europa.
-
Collect in Store
Ge kunden möjlighet att hämta i din butik.
-
PostNord Return Drop Off
Gör det enkelt för dina kunder att skicka tillbaka ett paket på upp till 20 kg och ger dig full kontroll på dina returer.
-
PostNord Portal
Få bättre kontroll på leveranserna med hjälp av PostNord Portal.
-
MyPack Home Small
Skicka paket som väger max 3 kg med ett värde på max 450 kr som levereras till mottagarens postlåda eller fastighetsbox.
-
Delivery Checkout
En widget till din webbutik som gör det enkelt för kunden att välja hur varan de köpt ska levereras.
-
PostNord Developer
Vill du skapa lösningar som ger dina kunder bättre leveransupplevelser och samtidigt högre effektivitet och totalekonomi?
Vill du veta mer om hur vi kan lösa dina utmaningar med våra värdeskapande tilläggstjänster genom hela distributionskedjan?
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.

Packa och skicka
Här kan du läsa mer om tips kopplat till plock och pack samt vad man ska tänka på när varorna ska skickas till slutkonsument.

Sex tips för bättre e-handel
Kundanpassad logistik är nyckeln till framgångsrik e-handel. Vår guide hjälper dig att lyckas.

E-barometern
Vi följer, i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research, den svenska e-handelns utveckling. Resultatet presenteras varje kvartal i rapporten E-barometern.

E-handeln i Norden, årsrapport för 2019
Sverige är fortfarande den mest mogna e-handelsmarknaden i Norden sett till hur många som e-handlar regelbundet (70 %). I genomsnitt var den siffran 64 % bland de nordiska konsumenterna under 2019.

E-handeln i Europa 2020
E-handeln har påverkats radikalt av coronapandemin och att människor har spenderat mer tid i sina hem än vanligt. Årets rapport berör bland annat pandemins påverkan på e-handeln, men även en lång rad andra områden.