Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

E-handel

Allra mest handlar svenskarna småprylar som usb-minnen, mobilskal och smink. Ungefär 150 000 paket kommer från Kina till Arlandas brevterminal varje dag. Foto Markus Jordö/Colourbox.
E-handeln från Kina har fullkomligt exploderat
Se film och läs mer

Den konsumentdrivna logistiken, med valfrihet som ledord, är en nyckel till framgång för den som vill lyckas inom e-handel.

E-handelskonsumenter ställer allt högre krav på att själva få bestämma när, var och hur varor köps och levereras. De vill kunna följa sin leverans och dessutom enkelt kunna returnera produkten.

White paper - Konsumentdriven logistik

White papers

Vi har tagit fram en serie white papers som beskriver den nya verklighet som företag möter i den digitaliserade världen.

Ladda ner white papers
E-barometern Q1 2019

E-barometern

E-barometern Q1 2019 är här.

Hämta E-barometern
E-handeln i Norden

E-handeln i Norden

Årsrapporten för 2018 är här. Läs den i dag!

Hämta rapporten

Vill du veta mer om våra e-handelslösningar?

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig. Har du en fråga om något annat kan du vända dig till vår kundservice.

<script src="//app-lon02.marketo.com/js/forms2/js/forms2.min.js"></script> <form id="mktoForm_4228"></form> <script>MktoForms2.loadForm("//app-lon02.marketo.com", "184-XFT-949", 4228);</script>
Bild på poddspelare för E-handelstrender avsnitt 110.

3D printing ställer logistiken på huvudet

I podden E-handelstrender avsnitt #110 samtalar programledare Urban Lindstedt med Lisbet Karlsson, produktionschef på Strålfors och Tomas Lundström, Head of 3D, på Strålfors.

Lyssna på podden
Paket på rullband.

E-handeln B2B ökar

Intresset för att göra affärer på nätet ökar hos B2B-företagen.

Läs artikeln
Anna Saarinen, Customer Experience Manager på e-handlaren Bubbleroom.

Varubrevet – nu 100 procent spårbart

För e-handlaren har det varit efterlängtat att kunna spåra hela vägen till mottagarens postlåda.

Läs artikeln

Kräsna konsumenter ställer krav på flexibla tjänster

Nu kan handlare som säljer via nätet erbjuda paketutlämning och ta emot returer i sina butiker. Fördelarna är många – inte minst chansen att träffa sin e-handelskund öga mot öga.

Läs artikeln
Customer service