Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
E-handel

Helheltslösningar för e-handel – från köp till leverans

Leveransen spelar en allt viktigare roll i konsumentens upplevelse av att handla online. Hur du levererar är minst lika viktigt som vad du levererar. Konsumenten idag är kunnig, medveten och vill ha stor frihet och valmöjlighet.

Dina kunder vill själva styra över sina köp och veta när, var och hur deras leverans kommer att ske. De vill dessutom enkelt kunna göra ändringar i leveransen och veta hur mycket köpet kommer att kosta. Leveransen bör därför ses som en integrerad del av produkten för att matcha köpupplevelsen.

Våra erbjudanden inom e-handel

En man sitter i en fåtölj och beställer via sin telefon.

E-handel före köp

Upplevelsen av att handla online blir allt viktigare och leveransen spelar en större roll för dina kunders köpupplevelse. Avgörande för affären kan vara om leveransalternativen är enkla och tydliga. Redan innan köp vill kunden veta när, hur och var leveransen kommer att ske, vem som står för den och självklart också vad det kommer att kosta.

Ett par sitter i en soffa med en surfplatta.

E-handel under köp

Dina kunder vill att leveransen ska passa in i deras vardag. Vi hjälper dig att göra det enklare för dina kunder genom lösningar som ger fler valmöjligheter vid leverans.

En kvinna sitter vid ett bord och öppnar ett paket.

E-handel efter leverans

För att skapa en köpupplevelse som håller hela vägen är det viktigt att underlätta om kunden vill returnera en vara. Om det är enkelt att lämna tillbaka varor är chansen större att kunderna återkommer.

De vanligaste verktygen och tjänsterna inom e-handel

Paket

MyPack Collect

Skicka paket som väger max 20 kilo till kunder i Norden och Europa.

Paket

MyPack Home

Skicka paket upp till 35 kilo, som lämnas direkt vid kundens dörr inom ett flertal länder i Norden och Europa.

Paket

Collect In-store

Ge kunden möjlighet att hämta i din butik.

Returer

PostNord Return Drop Off

Gör det enkelt för dina kunder att skicka tillbaka ett paket på upp till 20 kg och ger dig full kontroll på dina returer.

Digitala tjänster

PostNord Portal

Få bättre kontroll på leveranserna med hjälp av PostNord Portal.

Paket

MyPack Home Small

Skicka paket som väger max 3 kg med ett värde på max 450 kr som levereras till mottagarens postlåda eller fastighetsbox.

E-handel

Delivery Checkout

En widget till din webbutik som gör det enkelt för kunden att välja hur varan de köpt ska levereras.

Digitala tjänster

PostNord Developer

Vill du skapa lösningar som ger dina kunder bättre leveransupplevelser och samtidigt högre effektivitet och totalekonomi?

Vill du veta mer om hur vi kan lösa dina utmaningar med våra värdeskapande tilläggstjänster genom hela distributionskedjan?

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.
<script src="//app-lon02.marketo.com/js/forms2/js/forms2.min.js"></script> <form id="mktoForm_4229"></form> <script>MktoForms2.loadForm("//app-lon02.marketo.com", "184-XFT-949", 4229);</script>

Inspiration

Tjej packar ett paket och fäster en fraktsedel på det.

Packa och skicka

Här kan du läsa mer om tips kopplat till plock och pack samt vad man ska tänka på när varorna ska skickas till slutkonsument.

Brevbärare levererar paket i en box intill huset.

Sex tips för bättre e-handel

Kundanpassad logistik är nyckeln till framgångsrik e-handel. Vår guide hjälper dig att lyckas.

E-barometern

E-barometern

Vi följer, i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research, den svenska e-handelns utveckling. Resultatet presenteras varje kvartal i rapporten E-barometern.

E-handeln i Norden

E-handeln i Norden

Det finns stora likheter mellan våra nordiska e-handelsmarknader, men också en hel del klara skillnader; det görs väldigt tydligt i den här halvårsrapporten 2019.

Customer service