E-handelsrapporter
Här kan du ta del av våra olika rapporter och undersökningar kopplade till e-handel.
Vi samlar kontinuerligt in information och statistik genom undersökningar och intervjuer med både privatpersoner och företag. Resultaten sammanställs i olika rapporter och kundberättelser som numera är självklara källor till information, kunskap och statistik kopplat till handel i Norden.
Click & Collect
Rapporten summerar intervjuer med kedjor som har ”hämta i butik” som leveransalternativ, och konsumenter som gjort ett köp. Syftet är att belysa konsumentens upplevelse, merköpsfrekvens och vad som driver kundnöjdhet i samband med kundmötet och paketutlämning i butik. Läs mer och ladda ner rapporten. Kontakta din ordinarie kontaktperson på PostNord för en dragning av studien i helhet.
E-barometern kvartalsrapport
Vi följer, i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research, den svenska detaljhandelns utveckling inom e-handel. E-barometern publiceras en gång per kvartal och rapporten redovisar e-handelns omsättning och tillväxt tillsammans med undersökningar bland konsumenter och e-handelsföretag kring olika teman. Läs senaste E-barometern. Tidigare rapporter hittar du i arkivet.
E-barometern månadsrapport
Under coronapandemin publicerade vi under en tid även E-barometern som månadsrapporter. Dessa bygger enbart på siffror från våra konsumentundersökningar, till skillnad från kvartalsrapporterna som även bygger på information från e-handelsföretagen. Du hittar alla månadsrapporter i arkivet.
E-handeln i Norden
Rapporten bygger på intervjuer med ett riksrepresentativt urval av privatpersoner i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Läs mer och ladda ner E-handeln i Norden.
E-handeln i Europa
Handeln mellan länder, både inom och utanför Europa, har en mycket stark utveckling. Denna utveckling innebär stora möjligheter för e-handelsföretag som vill etablera sig i Europa. Vi kommer snart att lägga upp en länk till en ny rapport här. Läs mer och ladda ner E-handeln i Europa.