Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Transaktionsanalys

Transaktionsanalys ger en bättre insikt i dina kunders konsumtionsvanor och förståelse för vilka kundsegment du ska satsa mer på.
Kom igång genom att kontakta oss

Vad vet du egentligen om dina kunder? Kanske har du ett kundregister och transaktionsdata med samlad information kring vad en viss kund har köpt, men liten eller ingen kunskap om deras konsumtionsmönster?

Vi kan hjälpa dig med att analysera och gruppera dina kunder utifrån hur ofta de handlar, hur mycket de handlar för, samt när de handlade senast. Detta kommer ge dig ökad insikt om dina kunder och hjälpa dig att utforma bättre budskap och kampanjer i framtiden.

Du kan också få insikter om vilka kunder som handlar mycket av dig och vilka som inte gör det. Du får information om i vilka kundsegment du hittar dina mest lönsamma kunder och var de bor. Detta kan sedan utgöra ett beslutsunderlag för vilken typ av kunder du ska prioritera och hur många kunder du kan bearbeta.

Så här går transaktionsanalysen till

Kundanalysen utförs av PostNords analytiker i vårt eget verktyg. Analysen presenteras i en skriftlig rapport samt med en personlig presentation.

För att göra en transaktionsanalys behöver vi

  • Adressinformation – postnummer och/eller gatuadress och gatunummer.
  • Transaktionsdata och/eller värde per kund eller per postnummer.
  • KundID: Ett unikt kundnummer kan vara till stor hjälp för att identifiera kunder som bytt adress.

Vilka insikter ger en transaktionsanalys?

  • Vilka som handlar mycket av dig.
  • Vilka kännetecken dina kunder har.
  • Hur du når dina kunder.
  • Vilka livsstilstyper som har högst respektive lägst transaktioner.
  • Var de kunder bor som är mest värdefulla för dig.
  • Vilken livsfas kunderna är i.
  • Vilket konsumtionsmönster kunderna har.
  • Vilka aktiviteter och intressen kunderna har.
  • Vad kunderna har för åsikter och värderingar.
  • Om kunderna vill ha reklam eller inte.
  • Hur kundernas innehav ser ut av bil, båt, fritidshus etc.

Kostnad

Du får en analys och rapport baserat på analysen för 44 000 kronor, exkl. moms.

Kom igång med e-handelsanalys

Är du avtalskund kan du beställa en analys genom din säljare. Övriga kunder är välkomna att kontakta vår kundservice.

Kontakta oss
Kontakta oss

Relaterade tjänster

E-handelsanalys

Vill du förbättra din E-handel? Vårt eget analysverktyg gör det möjligt för dig som företag att få större kännedom om dina kunder.

Mer om E-handelsanalys

Adressköp

Har du koll på din målgrupp men har svårt att nå den? Vi hjälper dig hitta rätt adresser till dem du vill nå.

Mer om Adressköp

Svarsanalys

När du vill förstå vilka kunder som svarade på ditt utskick.

Mer om Svarsanalys