Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

E-barometern

Ta del av aktuella insikter och trender inom e-handel i PostNords rapport E-barometern. Vi följer den svenska e-handelns utveckling och presenterar resultatet för varje kvartal – och i en årsrapport.

Ladda ner E-barometern

E-barometern Q2 2024

E-barometern presenterar e-handelsutvecklingen för andra kvartalet, baserat på data från svenska e-handlare tillsammans med omvärldsanalys för åtta e-handelsbranscher.
Fokusområden i rapporten är konsumentresan med delkapitel om betalningar, leveranser och returer. I samarbete med Google beskrivs hur svenska e-handlare kan minska påverkan av globala störningar i leveranskedjan och minska returkostnader. Dessutom bjuder vi på en intervju med Ellos Groups logistikdirektör Mathias Parkheden.

Insikter från E-barometerns Q2-rapport

Våra senaste artiklar inom e-handel

  • E-barometern, E-handel

    Datadrivna Ellos Group har ännu tydligare målgrupp

    Från framgångsrik postorder till lika framgångsrik e-handel. Ellos Group är nu en extremt datadriven handelsplattform, med vässad målgrupp.

    Läs mer om Ellos Group
  • E-handel, E-barometern

    E-handelsprognos: Sparas i ladorna men ljus i sikte

    E-barometerns genomgång visar att prissättning ligger högt upp på priolistan, enbart toppat av kundlojalitet. Samtidigt finns det förhoppningar om en ekonomiskt ljus framtid.

    Läs artikeln
  • E-barometern, Hållbarhet, E-handel

    Så här erbjuder du dina kunder fossilfria leveranser – på riktigt

    Branschöverenskommelsen garanterar att leveranser från lager till leveransplats är fossilfria. Och med rätt API visas bästa fraktvalen i checkout.

    Mer om fossilfria leveranser på riktigt
  • E-barometern, E-handel

    Här är CX-experten Helen Rigamontis bästa tips

    I dagens konkurrensutsatta e-handel har kunden makten. Det räcker inte längre att bara erbjuda en bra produkt – för att lyckas måste ditt företag sätta kundens upplevelse i fokus för allt ni gör, menar CX-experten Helen Rigamonti.

    Helens fem bästa tips
Fler nyheter

Ladda ner E-barometern Q2 2024