Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

E-barometern

Ta del av aktuella insikter och trender inom e-handel i PostNords rapport E-barometern. Vi följer den svenska e-handelns utveckling och presenterar resultatet för varje kvartal – och i en årsrapport.

Ladda ner E-barometern

E-barometern Q2 2025

E-barometern presenterar e-handelsutvecklingen baserat på data från svenska e-handlare tillsammans med omvärldsanalys för nio e-handelsbranscher. Vana jämfört med ovana konsumenters beteende i köpresan är något vi lyfter i årets andra rapport från E-barometern.

Till rapporten har vi intervjuat åtta ledande betalföretag och sex returföretag om hur efterfrågan på betallösningar och returer utvecklas. Både betalningar och returer rör sig mot ökad valfrihet, enkelhet och hållbarhet samtidigt som AI och automatisering spås få en central roll.  Googles Industry Manager för Retail, Håkan Löfgren, beskriver hur e-handlare kan öka försäljningen med hjälp av fyra nyckelbeteenden, de fyra S:en.

Insikter från E-barometern Q2 2025

Tips och trender inom e-handel

Jan Jakobsson på PostNord går igenom de senaste trenderna och tipsen inom e-handel.

Video

Ladda ner E-barometern Q2 2025

Prenumerera

Våra senaste artiklar inom e-handel

Fler nyheter