Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

E-barometern

Ta del av aktuella insikter och trender inom e-handel i PostNords rapport E-barometern. Vi följer den svenska e-handelns utveckling och presenterar resultatet för varje kvartal – och i en årsrapport.
Ladda ner E-barometern Q1
"Ta del av insikter, analyser och trender inom e-handel."

E-barometern Q1 2024

Med E-barometern får du full koll på den svenska e-handeln och hur de olika branscherna presterar. I rapporten för det första kvartalet 2024 berättar vi mer om vad som händer inom internationell e-handel, hållbarhet och cirkulär e-handel. Tre områden som är högaktuella inom e-handeln idag med ökande internationell konkurrens och en starkt växande second hand-marknad.

Vårt samarbete med Google fortsätter, i denna rapport ger de tips på tre steg för e-handlare att expandera internationellt. I E-barometern hittar du också intervjuer med DS Smith och Apotea. Ta del av deras tips till att minska branschens miljöavtryck och främja en mer hållbar hantering av förpackningsmaterial.

Samtal om e-handel – Hållbarhetsarbetet – från utmaning till affärsmöjlighet

Video

Samtal om e-handel – Framtidssäkra ditt företag med AI

Video

Postnord – din partner för e-handel

Vi vill hjälpa dig som e-handlare att förstå hur du kan optimera din affär. Postnord har i samarbete med HUI Research, genom rapporten E-barometern, levererat konsumentinsikter och e-handelsstatistik, varje kvartal under tjugo år. Rapporten paketeras för att skapa insikter och kunskap till den som vill öka effekten på sin e-handelssatsning. E-barometerrapporten erbjuder det bredaste underlaget på marknaden, som bygger på ett antal konsumentundersökningar och en företagsundersökning.

Insikter för dig som vill utveckla din e-handel.

Prenumerera på E-barometern

Faktabaserade insikter

PostNord tillhandahåller distributionslösningar över hela världen och är den största och självklara partnern för e-handel på den nordiska marknaden. Vi har ett harmoniserat, nordiskt logistikerbjudande, allt från detaljhandelsvaror och tredjepartslogistik till produktdistribution och returhantering. Med Nordens bredaste distributionsnät krymper vi avståndet mellan e-handel och slutkund.

Med hjälp av faktabaserade kundinsikter ökar vi våra kunders lönsamhet genom kommunikationslösningar och plattformar som når rätt kund i rätt kanal vid rätt tidpunkt.

Våra senaste artiklar inom e-handel

  • E-barometern, Hållbarhet, E-handel

    Så här erbjuder du dina kunder fossilfria leveranser – på riktigt

    Branschöverenskommelsen garanterar att leveranser från lager till leveransplats är fossilfria. Och med rätt API visas bästa fraktvalen i checkout.

    Mer om fossilfria leveranser på riktigt
  • E-barometern, E-handel

    Här är CX-experten Helen Rigamontis bästa tips

    I dagens konkurrensutsatta e-handel har kunden makten. Det räcker inte längre att bara erbjuda en bra produkt – för att lyckas måste ditt företag sätta kundens upplevelse i fokus för allt ni gör, menar CX-experten Helen Rigamonti.

    Helens fem bästa tips
  • E-barometern, E-handel

    5 tips för att få lojala e-handelskunder

    Lös kundens problem – lyckas du med det har du nått en bra bit på vägen. Här är Sara Mundt-Petersens fem bästa tips för att få lojala kunder.

    Saras 5 tips
  • E-barometern, E-handel

    AI-expertens 3 tips för en mer lönsam e-handel

    Konsumenternas krav är större än någonsin. Hur ska du som e-handlare möta behoven? Här är AI-experten Bengt Wessborgs tre mest lönsamma tips!

    Till tipsen
Fler nyheter

Ladda ner E-barometern Q1 2024