Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

Helhetslösningar för logistik inom e-handel – från köp till leverans

Leveransen spelar en allt viktigare roll i konsumentens upplevelse av att handla online. Hur du levererar är minst lika viktigt som vad du levererar. Konsumenten idag är kunnig, medveten och vill ha stor frihet och valmöjlighet.

Dina kunder vill själva styra över sina köp och veta när, var och hur deras leverans kommer att ske. De vill dessutom enkelt kunna göra ändringar i leveransen och veta hur mycket köpet kommer att kosta. Leveransen bör därför ses som en integrerad del av produkten för att matcha köpupplevelsen.

Detta är alltid en avvägning mellan snabbhet, precision och kostnad. PostNord fokuserar utvecklingen på konsumentens resa före köp, efter köp och efter leverans för att hjälpa dig skapa lojalitet som ger återköp och rekommendationer. Vi vet hur du ska möta dagens e-konsumenter på deras premisser.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med din e-handel?

 

Fyll i formuläret

Våra erbjudanden inom e-handel

E-handel före köp

Upplevelsen av att handla online blir allt viktigare och leveransen spelar en större roll för dina kunders köpupplevelse. Avgörande för affären kan vara om leveransalternativen är enkla och tydliga. Redan innan köp vill kunden veta när, hur och var leveransen kommer att ske och självklart också vad det kommer att kosta.

E-handel under köp

Dina kunder vill att leveransen ska passa in i deras vardag. Vi hjälper dig att göra det enklare för dina kunder genom lösningar som ger fler valmöjligheter vid leverans.

E-handel efter leverans

För att skapa en köpupplevelse som håller hela vägen är det viktigt att underlätta om kunden vill returnera en vara. Om det är enkelt att lämna tillbaka varor är chansen större att kunderna återkommer.

Starta e-handel

Här har vi samlat ett antal steg som är viktiga när man ska starta eget företag med fokus på e-handel och försäljning på nätet. 

De vanligaste verktygen och tjänsterna inom e-handel

MyPack Collect

Skicka paket som väger max 20 kilo till kunder i Norden och Europa.

MyPack Home

Skicka paket upp till 35 kilo, som lämnas direkt vid kundens dörr inom ett flertal länder i Norden och Europa.

Collect in Store

Ge kunden möjlighet att hämta i din butik.

PostNord Return Drop Off

Gör det enkelt för dina kunder att skicka tillbaka ett paket på upp till 20 kg och ger dig full kontroll på dina returer.

Portal Business

Få bättre kontroll på leveranserna och trimma din e-handel med hjälp av PostNord Portal Business.

MyPack Home Small

Skicka paket som väger max 3 kg med ett värde på max 450 kr som levereras till mottagarens postlåda eller fastighetsbox.

PostNord Developer

Vill du skapa lösningar som ger dina kunder bättre leveransupplevelser och samtidigt högre effektivitet och totalekonomi?

PostNord integrationer

Förutom våra färdiga plugins till e-handelsföretag, har vi öppnat upp möjligheten för partners och utvecklare att bygga egna systemkopplingar till PostNord.

Packa och skicka

Här kan du läsa mer om tips kopplat till plock och pack samt vad man ska tänka på när varorna ska skickas till slutkonsument.

Kontaktformulär för företag

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med din e-handel?

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.

Är du privatperson och till exempel har en fråga om ditt paket, vänligen kontakta kundservice.