Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

I dagens konkurrensutsatta detaljhandelslandskap så är bra inte bra nog, utan man behöver göra det lilla extra för att fånga konsumenternas hjärtan.

Årets tema är Going beyond loyalty.

Temat syftar till att fånga upp olika områden som retailers kan använda för att bygga starkare relationer och engagemang med sina kunder. Det gäller att leverera över förväntan på en rad olika områden – alltifrån enkelheten att genomföra ett köp till kundupplevelsen fram till själva leveransen av köpet och kundrelationerna efter ett köp. Samtidigt behöver man hela tiden utvecklas och följa med marknaden för att fortsätta vara relevant för kunden.

Under Retail Day kommer vi ha talare som pratar om alltifrån internationell expansion, hållbarhet, inspiration till service, lojalitet och leverans. En mängd ämnen som vi hoppas ska ge er som deltar verktyg och inspiration för att skapa lojala och nöjda kunder! Vi hoppas att alla som medverkar under dagen ska gå därifrån lite utmanade, men framförallt laddade och fulla med nya tankar och idéer.

Talare

Kerem Yazgan, Sofia Valentin och Ida Serneberg.
Kerem Yazgan, Sofia Valentin och Ida Serneberg.
Christiane Dolva Törnberg, Jacob Odqvist och Donna Hanafi.
Christiane Dolva Törnberg, Jacob Odqvist och Donna Hanafi.
Erik Sandberg, Carola Tiberg och Stefan Svensson.
Erik Sandberg, Carola Tiberg och Stefan Svensson.

Kerem Yazgan

Kerem Yazgan är VD på Gotoga, en grupp som förvärvar och utvecklar svenska premiumvarumärken inom mode, där idag Hope och Whyred ingår. Han var dessförinnan på Axel Johnson där han satt i koncernledningen ansvarig för kommunikation och hållbarhet. Innan dess var han VD på analysföretaget United Minds och kommunikationskonsult på Prime.

Sofia Valentin

Sofia driver sedan september 2018 CX First ihop med Åsa Parsmo och är expert inom internationell retail. Hon har dom senaste nio åren hjälpt stora kedjor att öka sin konvertering, snittkvitton och förbättra kundupplevelsen i butiker över hela världen och har under flera år varit konsult och rådgivare åt större internationella kedjor avseende strategisk och operativ utveckling av kundupplevelse i fysiska butiker och online.

Ida Serneberg

Digital utforskare och föreläsare med passion för digitala media, kultur och motivation, som idag lär upp digitala marknadsförare vid Noroff School of Technology and Digital Media. Ida kommer att tala om kundlojalitet och bidra med sin erfarenhet inom innehålls- och kommunikationsstrategi, förändringshantering, kultur- och organisationsstrategi, CRM, sociala medier och SEO.

Christiane Dolva Törnberg

Christiane är Sustainability Manager på Fjällräven och är starkt engagerad i hållbart ledarskap som gifter sig med de kraftfulla effekterna av höga hållbarhetsambitioner i syfte att inspirera och skapa motiverade och effektiva organisationer.
"Det som är så spännande på Fjällräven är att hållbarhet inte behandlas som ett separat projekt, det är kärnan i allt vi gör."

Jacob Odqvist, Duconomy

Jacob har under 10 år arbetat i olika roller med konsulttjänster inom marknadsföring. Initialt som strateg och client director på välkända svenska byråer i projekt som tilldelades både Cannes Lions och Guldägg. Efter att ha gjort en förflyttning till företagarvärlden har de senaste uppdragen varit i den digitala communityn på flera framgångsrika startups som partner och marknadschef.

Donna Hanafi

Donna är idag rådgivare till startups, ängelinvesterare och via sitt senaste bolag HONA hjälper de att koppla ihop innovationsavdelningar på större bolag med tech startups. Hon har haft ledande positioner på prisade startups såsom Tictail (acq. Shopify 2018), Greta.io och Mentimeter.com. Donnas kompetensen ligger inom tillväxt, produkt, innovation och kundupplevelse. Hon har bl. a utsetts till en digital supertalang och framtida kvinnliga ledare av tidningarna Veckans Affärer och Chef.

Erik Sandberg

Docent och biträdande professor på avdelningen Logistik- och Kvalitetsutveckling, Linköpings universitet. Hans forskning handlar om hur logistik och supply chain management kan ligga till grund för ett företags strategiska konkurrensfördelar. En stor del av hans forskning grundas på studier av och med svenska detaljhandelsföretag. Han är författare till över 80 akademiska och populärvetenskapliga artiklar samt två läroböcker inom logistik och supply chain management.

Carola Tiberg

Carola klev på NetOnNets resa när den knappt var påbörjad. I närmare 20 år har hon arbetat i olika reklam- och marknadsföringsrelaterade roller, med syftet att sätta NetOnNets varumärke främst på konsumenternas näthinna. Med NetOnNets unika självbetjäningskoncept och e-handeln som bas har Carola stärkt NetOnNets närvaro på hemelektronikkartan på olika kreativa sätt. Våren 2018 tog Carola över rollen som marknadschef och ingår sen dess i NetOnNets ledningsgrupp.

Stefan Svensson

Stefan arbetar som logistikchef på e-handelsjätten NetOnNet sen 2015 och har sen dag ett varit en självklar del av NetOnNets ledningsgrupp. Med sin mångåriga och breda erfarenhet från logistikbranschen utgör Stefan och hans team en oerhört viktig del av NetOnNets kunderbjudande och den kommersiella affären. Stefan anser att framgång nås bäst om alla kanaler och funktioner inom bolaget samverkar – resultatet blir då bästa totalupplevelse för kunderna.

Information och agenda till Retail Day Borås uppdateras efterhand – så håll utkik här!

Customer service