Grafik till Retail Day.
E-handel

Välkommen till Retail Day

Den 21 september arrangerar vi årets andra Retail Day. Vi börjar så sakteligen se ljuset i tunneln, med minskad smittspridning i samhället och restriktioner som börjar lättas upp, men Retail Day sänds även denna gång digitalt.

Det kommer att bli intressanta samtal med experter och talare från branschen som kommer att inspirera med analyser och insikter under en tre timmar lång sändning.

E-handeln växte under 2020 på ett historiskt sätt och har under första delen av 2021 fortsatt växa i samma takt. Detta beror till stor del på restriktionerna i samhället som har bidragit till att konsumenterna inte har kunnat röra sig i den fysiska handeln som tidigare, och tillbringar betydligt mer tid i hemmet. E-handelns snabbt växande roll i konsumenternas vardag har lett till nya beteenden och högre krav genom hela köpresan.

För de svenska e-handelsföretagen har det varit en tid präglad av både utmaningar och möjligheter. Många aktörer har i takt med att marknaden växt tvingats utvärdera och förbättra sin egen kundupplevelse. En viktig del är en checkout-upplevelse som både är enkel och erbjuder den flexibilitet och valfrihet som konsumenterna efterfrågar.

I samband med Retail Day släpper vi rapporten E-barometern Q2 2021. Carl-Fredrik Teder, detaljhandelsanalytiker, och Arne Andersson, e-handelsrådgivare, presenterar fakta från rapporten och ger sina analyser av halvåret som gått, samt vilka effekterna blir för framtiden.

Temat för höstens Retail Day är Mot den perfekta checkout-upplevelsen.

Inom kort presenterar vi årets program och talare.

Anmäl dig till höstens Retail Day