Retail Day 2021
Den 23 februari arrangerade vi Retail Day, en digital sändning med intressanta samtal, insikter och analyser från e-handelsbranschen. Temat för dagen var Cirkulär e-handel – nya möjligheter i en föränderlig tid.
Vi diskuterade hur konsumenternas ökade medvetenhet ställer allt högre krav på nya och hållbara lösningar inom e-handeln. Vilka är de största utmaningarna? Vilka är de största möjligheterna? Och hur har det omvälvande pandemiåret 2020 påverkat förändringstakten och förmågan?
Bland annat gästades vi av Christiane Dolva Törnberg – Fjällräven, Sofia Hagelin – Tradera, Emma Ohlson – Cervera Vintage, Kajsa Hulthén – Chalmers Tekniska Högskola, Cecilia Tall – TEKO och många fler. Läs presentation av alla talare.
Under sändningen släppte vi E-barometern årsrapport 2020. Carl-Fredrik Teder och Arne Andersson presenterade fakta från rapporten och gav sina analyser av året som gått samt vilka konsekvenserna blir för framtiden.
Ladda ner E-barometern årsrapport 2020
Vi tackar för alla kommentarer, frågor och input som vi fick in i chatten under sändningen. Hann du inte med att läsa de frågor och svar som ställdes, så har vi här plockat ut ett axplock från dagen.
Välkommen tillbaka till nästa Retail Day som äger rum den 21 september 2021.