Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Frukostseminarium om E-barometern

Göteborg, torsdagen den 21 februari 2019

08.00 Frukost
08.30–10.00 Seminarier och paneldiskussion

Moderator: Markus Trautmann
Plats: Gothia Towers, Mässans gata 24

Anmäl dig i dag!

Om talarna

Deep dive om trender i retail-branschen med e-handelsrävarna Patrik Müller och Per Ljungberg

Förändringarna är snabba inom retail-branschen. Vilka krav ställer konsumenterna, vilka trender måste man ha koll på och hur gör man för att inte vara ute ur leken om några år? Markus Trautmann intervjuar Patrik Müller och Per Ljungberg om bland annat dessa frågor, men även om deras syn på branschen. Dessutom kommer de att prata om de hinder och utmaningar som finns på marknaden idag, men också den potential som svenska retailers faktiskt har på den globala marknaden.

Per Ljungberg

Per Ljungberg

VD på Svensk Digital Handel. Efter fyra månader på positionen listades han av tidningen Market som en av 100 kandidater till utmärkelsen Handelns Mäktigaste 2018. I sina tidigare roller som presschef och kommunikationschef på PostNord var han djupt involverad i E-barometern.

Patrik Müller

Patrik Müller

Patrik Müller är en flitigt anlitad föreläsare och framtidsspanare. Han jobbar som e-handelsexpert på Nets-ägda DIBS och har mer än 15 års erfarenhet från att hjälpa e-handlare med effektiva betalningslösningar.

Charlotte Nordén

Charlotte Nordén

Charlotte Nordén har över 35 års erfarenhet från detaljhandel och är sedan 2,5 år tillbaka VD för Cellbes, en av Sveriges största e-handlare inom mode. Anlitas ofta som föreläsare med fokus på förändring ”Från postorder till e-handel”.

Fredrik Lennström

Fredrik Lennström

Fredrik Lennström, är E-commerce manager på Sportshopen/Swedemount , och har lång erfarenhet inom e-handel. Han har tex jobbat som e-handelsrådgivare på Klarna och Wipcore.

Markus Trautmann

Markus Trautmann, Moderator

Markus jobbar mycket av sin tid med PostNords kundnätverk, Compass. Han jobbar till vardags på kommunikationsavdelningen på PostNord, men anlitas flitigt som moderator i både interna och externa sammanhang.

Customer service