Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
En man står vid köksbänken och bläddrar bland en bunt direktreklam.
Artiklar/Reklam och analys

Postlådan en reklamkanal som fungerar

Nå ut med ditt reklambudskap utan att störa eller irritera. Är erbjudandet relevant är chansen stor att det också leder till köp, i butik eller online.

Direktreklam i postlådan är ett effektivt och välbeprövat sätt att skapa uppmärksamhet för konkreta erbjudanden. I vår konsumentundersökning Mottagarmakt uppger hela 84 procent att de tömmer sin postlåda varje vardag.

En stor fördel med reklam som kommer med posten är att den inte är avbrytande. Den låter mottagarna ta del av de olika erbjudanden när de själva har tid och lust.

Välj rätt typ av utskick för din verksamhet. Oadresserad direktreklam är ett bra sätt att marknadsföra en butik i ett närområde, medan adresserad direktreklam passar bättre när man vill nå e-handelskunder inom en specifik målgrupp. I vårt onlineverktyg Skapa Utskick kan du själv ta fram en kampanj. Saknar du adressregister kan du köpa adresser direkt i verktyget, och filtrera på kategorier som kön, bostadstyp och ålder för att öka träffsäkerheten.

Den allra största fördelen med direktreklam är att den är köputlösande. Har du som annonsör gjort din research, och skickar ut ett erbjudande som är relevant för målgruppen, är chansen stor att det leder till köp. I vår rapport uppger hela 56 procent att de söker mer information på nätet, och 22 procent att de går till en butik, efter att ha tagit del av ett erbjudande i postlådan.

Tre fördelar med Skapa Utskick

  • Du kan göra allt från din egen dator.
  • PostNord tar han om tryck och distribution.
  • Du sparar tid som kan läggas på annat.

Skapa ett utskick

Nå dina existerande kunder eller hitta nya, genom att skicka brev, vykort eller flyers för dina reklam- och marknadsföringsbehov. Du kan också skapa ditt eget material och låta oss sköta leveransen av det.

Customer service