Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Kundberättelser

Här samlar vi kundberättelser från företag i olika branscher.

Detaljhandel
Per Lindsten, Transport Operations Manager på Staples. Foto: Lina Alriksson.

Staples – världens största leverantör av kontorsmaterial.

Staples har hanterat utmaningar med returer och hur de proaktivt kommer i kontakt med sina kunder. "Nu kontaktar vi kunderna i stället för tvärt om" säger Per Lindsten, Transport Operations Manager på Staples.

Detaljhandel
Mikael Gustavsson, product manager på Telenor.

Telenor – ”Samtalen till vår kundtjänst har minskat”

Telenor ville minska antalet returer och få överblick över logistikkedjan. Lösningen blev djupgående statistik och en tjänst som skickar påminnelser automatiskt.

Detaljhandel
Tomas Schødt, vd för Euroskateshop, eller KiteDanmark som butiken heter i hemlandet Danmark.

Euroskateshop

Med PostNords logistiklösning och integrerade it-lösning har Euroskateshop ökat kvaliteten, sparat tid internt och fått nöjdare kunder på köpet.

Detaljhandel
Stefan Svensson, logistikchef på NetOnNet.

NetOnNet – så mötte de kundernas ökade krav

Snabba leveranser och anpassade leveransalternativ. Det är några av de insatser som NetOnNet satsat på för att få nöjda kunder som kommer tillbaka.

Mail services
Torbjörn Sahlman, nordisk logistikchef Selecta. Foto: Felicia Andreasson.

Kortare väntetid med ny lösning

På Selecta slipper teknikerna stå och vänta på leveranser som inte kommer utan kan ägna sig åt det de ska i stället – att kalibrera och koppla in maskinen hos kund på utsatt tid.

Customer service