Kundberättelser

Här hittar du kundberättelser om företag i olika branscher.
Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema.

Biltema skickar ut miljontals kataloger och reklamblad till postlådor i Sverige

Biltema skickar ut miljontals kataloger och reklamblad till de svenska postlådorna varje år. Det ställer hårda krav på logistiken, klimatsmartheten och den visade effekten. Krav som uppfylls i samarbete med PostNord, enligt Biltemas marknadschef Johan Gerdevåg.

Läs Biltemas berättelse

JD music – Rätt ljud på rätt plats via PostNords nya portal

JD music – Rätt ljud på rätt plats via PostNords nya portal

Ljudföretaget JD music efterlyste ett smidigt system för att anpassa frakt och pris efter sina olika försändelser. Verktyget Skicka Direkt Business i PostNords portal var precis vad de sökte.

Läs JD musics berättelse

Staples – världens största leverantör av kontorsmaterial.

Staples har hanterat utmaningar med returer och hur de proaktivt kommer i kontakt med sina kunder. "Nu kontaktar vi kunderna i stället för tvärt om" säger Per Lindsten, Transport Operations Manager på Staples.

Mikael Gustavsson, product manager på Telenor.

Telenor – ”Samtalen till vår kundtjänst har minskat”

Telenor ville minska antalet returer och få överblick över logistikkedjan. Lösningen blev djupgående statistik och en tjänst som skickar påminnelser automatiskt.

Läs Telenors berättelse

 

 

Tomas Schødt, vd för Euroskateshop, eller KiteDanmark som butiken heter i hemlandet Danmark.

Euroskateshop

Med PostNords logistiklösning och integrerade it-lösning har Euroskateshop ökat kvaliteten, sparat tid internt och fått nöjdare kunder på köpet.

Läs Euroskateshops berättelse

 

Stefan Svensson, logistikchef på NetOnNet.

NetOnNet – så mötte de kundernas ökade krav

Snabba leveranser och anpassade leveransalternativ. Det är några av de insatser som NetOnNet satsat på för att få nöjda kunder som kommer tillbaka.

Läs NetOnNets berättelse

Torbjörn Sahlman, nordisk logistikchef Selecta. Foto: Felicia Andreasson.

Kortare väntetid med ny lösning

På Selecta slipper teknikerna stå och vänta på leveranser som inte kommer utan kan ägna sig åt det de ska i stället – att kalibrera och koppla in maskinen hos kund på utsatt tid.

Läs Selectas berättelse