Kundberättelser

Biltema skickar ut miljontals kataloger och reklamblad till postlådor i Sverige
Biltema skickar ut miljontals kataloger och reklamblad till de svenska postlådorna varje år. Det ställer hårda krav på logistiken, klimatsmartheten och den visade effekten. Krav som uppfylls i samarbete med PostNord, enligt Biltemas marknadschef Johan Gerdevåg.

JD music – Rätt ljud på rätt plats via PostNords nya portal
Ljudföretaget JD music efterlyste ett smidigt system för att anpassa frakt och pris efter sina olika försändelser. Verktyget Skicka Direkt Business i PostNords portal var precis vad de sökte.

Staples – världens största leverantör av kontorsmaterial.
Staples har hanterat utmaningar med returer och hur de proaktivt kommer i kontakt med sina kunder. "Nu kontaktar vi kunderna i stället för tvärt om" säger Per Lindsten, Transport Operations Manager på Staples.

Telenor – ”Samtalen till vår kundtjänst har minskat”
Telenor ville minska antalet returer och få överblick över logistikkedjan. Lösningen blev djupgående statistik och en tjänst som skickar påminnelser automatiskt.

Euroskateshop
Med PostNords logistiklösning och integrerade it-lösning har Euroskateshop ökat kvaliteten, sparat tid internt och fått nöjdare kunder på köpet.

NetOnNet – så mötte de kundernas ökade krav
Snabba leveranser och anpassade leveransalternativ. Det är några av de insatser som NetOnNet satsat på för att få nöjda kunder som kommer tillbaka.

Kortare väntetid med ny lösning
På Selecta slipper teknikerna stå och vänta på leveranser som inte kommer utan kan ägna sig åt det de ska i stället – att kalibrera och koppla in maskinen hos kund på utsatt tid.