Kundberättelser

Här hittar du kundberättelser om företag i olika branscher.

Reklam och analys

Två killar bland en massa kartonger.

Höjt pris ledde till ökad försäljning

Positiva effekter av en prishöjning låter som önsketänkande, men stämmer för Säkra Larm.

De använder Skapa Utskick

Göran Holmström på Eskilstuna Energi & Miljö.

Eskilstuna Energi & Miljö

Eskilstuna får sopsorteringshjälp. Ett unikt samarbete där PostNords brevbärare delar ut påsarna.

Läs om samarbetet

Peter Kauffmann startade butiken Spel & Sånt.

”Våra snabba leveranser har haft en enorm betydelse”

En vilja att verkligen ge kunderna det lilla extra i form av snabba leveranser, brett utbud och personligt tilltal – det är vad som har skapat en stor och trogen kundkrets.

Spel & Sånt vill ge kunderna det lilla extra

Zalandos kontor med loggan på väggen.

”Kundnöjdheten stiger med fossilfria leveranser”

Zalando driver på e-handelsutvecklingen för mode samtidigt som företaget fokuserar starkt på att växa med hållbarhet i fokus. Tillsammans med PostNords satsning på fossilfria leveranser har det blivit en riktig succéhistoria.

Läs om samarbetet

Kryddpåsar från Borgeby Kryddgård.
Kryddpåsar från Borgeby Kryddgård.

”Nu kan vi packa fler beställningar och utveckla vårt sortiment”

Omsorgen kring vilka råvaror vi väljer och nyfikenheten på nya smaker har gjort att Borgeby Kryddgård har mer att göra än någonsin.

Borgeby Kryddgård har förbättrat sin administration

Säkra Larms utskick gav merförsäljning

När Säkra Larm behövde få ut viktig information som verkligen nådde kunderna valde de att använda PostNords tjänst Skapa Utskick.

Säkra Larm vann mer än tid

"Omsättningen ökade 30 procent vid första utskicket"

Familjens Jurist använder PostNords tjänst Skapa Utskick för att snabbt och enkelt hitta sin målgrupp och skräddarsy sina utskick.
Familjens Jurist berättar

Familjens Jurist berättar

Repamera återvinner kläder. Foto: Roger Nellsjö.

”Vi förenklar vartenda steg för våra kunder”

Trasiga kläder ska inte slängas, de ska lagas – och det på ett smidigt sätt via e-handel och post. Repameras affärsidé är modern, hållbar och framgångsrik.

Läs om Repamera

Göran Holmström på Eskilstuna Energi & Miljö.

”Avfallet som förbränns har mer än halverats”

När Eskilstuna kommun hanterade leveransen av återvinningspåsarna till villaägarna blev uppgiften nästan övermäktig. Nu har PostNords brevbärare tagit över och resultaten är tydliga – ekonomiskt fördelaktigt, klimatsmart och nöjdare kommuninvånare.

Läs om Eskilstunas klimatinsats

Johan Gerdevåg, marknadschef på Biltema.

Biltema skickar ut miljontals kataloger och reklamblad till postlådor i Sverige

Biltema skickar ut miljontals kataloger och reklamblad till de svenska postlådorna varje år. Det ställer hårda krav på logistiken, klimatsmartheten och den visade effekten. Krav som uppfylls i samarbete med PostNord, enligt Biltemas marknadschef Johan Gerdevåg.

Läs Biltemas berättelse

JD music – Rätt ljud på rätt plats via PostNords nya portal

JD music – Rätt ljud på rätt plats via PostNords nya portal

Ljudföretaget JD music efterlyste ett smidigt system för att anpassa frakt och pris efter sina olika försändelser. Verktyget Skicka Direkt Business i PostNords portal var precis vad de sökte.

Läs JD musics berättelse

Staples – världens största leverantör av kontorsmaterial.

Staples har hanterat utmaningar med returer och hur de proaktivt kommer i kontakt med sina kunder. "Nu kontaktar vi kunderna i stället för tvärt om" säger Per Lindsten, Transport Operations Manager på Staples.

Mikael Gustavsson, product manager på Telenor.

Telenor – ”Samtalen till vår kundtjänst har minskat”

Telenor ville minska antalet returer och få överblick över logistikkedjan. Lösningen blev djupgående statistik och en tjänst som skickar påminnelser automatiskt.

Läs Telenors berättelse

 

 

Tomas Schødt, vd för Euroskateshop, eller KiteDanmark som butiken heter i hemlandet Danmark.

Euroskateshop

Med PostNords logistiklösning och integrerade it-lösning har Euroskateshop ökat kvaliteten, sparat tid internt och fått nöjdare kunder på köpet.

Läs Euroskateshops berättelse

 

Stefan Svensson, logistikchef på NetOnNet.

NetOnNet – så mötte de kundernas ökade krav

Snabba leveranser och anpassade leveransalternativ. Det är några av de insatser som NetOnNet satsat på för att få nöjda kunder som kommer tillbaka.

Läs NetOnNets berättelse

Torbjörn Sahlman, nordisk logistikchef Selecta. Foto: Felicia Andreasson.

Kortare väntetid med ny lösning

På Selecta slipper teknikerna stå och vänta på leveranser som inte kommer utan kan ägna sig åt det de ska i stället – att kalibrera och koppla in maskinen hos kund på utsatt tid.

Läs Selectas berättelse