Paketbox som är placerad utomhus är tillgänglig dygnet runt. Om paketboxen är placerad inomhus gäller samma öppettider som för fastigheten den står i.
Så här fungerar paketboxen:
- Du som e-handelsföretag visar paketbox som ett val i din checkout.
- Paketboxen kommer att visas separat eller med övriga serviceställen via PostNords API:er.
- Konsumenten väljer MyPack Collect som tjänst och aktuell paketbox som utlämningsställe.
- För leverans till paketboxen krävs MyPack Collect med tilläggstjänsten Valfritt hämtställe (Tilläggstjänst kod 77).
- För att hämta paketet i paketboxen behöver konsumenten PostNord App och Mobilt BankID för säker identifiering.
Bostadsrättsförening, samfällighet, mark- och fastighetsägare
Representerar du en bostadsrättsförening, samfällighet eller är mark- eller fastighetsägare som vill att vi placerar en av våra paketboxar på din mark lämnar du dina uppgifter här.
Är du ett e-handelsföretag och vill veta mer?
Är du ett e-handelsföretag och vill veta mer om hur du kan erbjuda dina konsumenter att kunna hämta sitt paket i paketboxen? Lämna dina uppgifter via formuläret så kontaktar vi dig.
Är du plattformsägare eller utvecklare och vill veta mer?
Vill du prata mer om teknik, checkout eller API:er?
Ring kundservice: 0771-37 10 15.
Eller besök vår utvecklarplattform för mer teknisk information (engelska)
Relaterade tjänster
Rek inrikes
Snabb och säker leverans av viktiga dokument och värdefulla varor som kvitteras ut av mottagaren.
Mer om Rek inrikeseBREV
Skicka en större mängd brev och låt oss sköta print, kuvertering och distribution.
Mer om eBREVPostNord Parcel
Skicka företagspaket som väger upp till 35 kilo inom Norden, och upp till 31,5 kg inom resten av världen.
Mer om PostNord Parcel