Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge

MyPack Home

Med MyPack Home kan du skicka paket på max upp till 35 kg inom Norden som hämtas hos dig och levereras direkt hem till mottagaren. För att använda tjänsten behöver du vara avtalskund.
Bli avtalskund

Som företag kan du enkelt skicka spårbara paket till privatpersoner i Norden och Europa – från dörr till dörr

MyPack Home är en smidig tjänst för dig som vill erbjuda dina kunder hemleverans.

Smidigt

MyPack Home är en snabb, smidig och säker tjänst för hemleverans. Vi hämtar paketet hos dig och håller mottagaren uppdaterad hela vägen fram till leverans.

Flexibelt

Både du och dina mottagare kan skräddarsy leveransen utifrån vad som passar er bäst. Mottagaren får välja när och hur leveransen ska ske och kan följa paketet hela vägen.

Bekvämt

Inom Sverige är vi rikstäckande och erbjuder hemleveranser under både dag- och kvällstid.

Oavsett om du har en e-handel eller om du bara vill kunna skicka paket då och då är det här tjänsten för dig. Vi hämtar paketet hos dig och levererar direkt hem till mottagaren. Självklart kan både du och mottagaren följa paketet hela vägen.

Mått och vikt

Max längd 1,75 meter
Max längd + omkrets 3 meter
Maxvikt för paket som skickas inom Norden 35 kg
Maxvikt för paket som skickas utanför Norden 31,5 kg

Leveransalternativ

För MyPack Home inom Sverige erbjuds ett fördefinierat leveranstidsfönster där mottagaren inte behöver vara på plats att kvittera godset, vilket möjliggör att paketen kan levereras snabbt och smidigt till dörren. Mottagaren får information om detta i en avisering via sms, mejl eller PostNord App. Där ges alltså förslag på leveransdag och tidsintervall samt att mottagaren alltid kommer ha möjlighet att anpassa sin leverans. Hen kan tex välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren eller välja att hämta sitt paket på ett av PostNords serviceställen. Du som avsändare kan naturligtvis fortfarande beställa personlig leverans, med kvittenskrav, till mottagarna. Något som till exempel kan vara bra vid högre varuvärden.

Väljer mottagaren leverans hem får de bestämma:

  • nytt datum och tid för leverans
  • personlig leverans, dvs leverans med kvittens.

När valet är gjort får mottagaren en bekräftelse på det nya datumet/tiden eller valt leveransalternativ via sms eller mejl. Mottagaren kan dessutom enkelt uppdatera samt lägga till leveransinformation såsom tex portkod direkt i PostNord App eller på webben.

Vid hemleverans aviseras din mottagare när paketet är på väg och när det har levererats.
Mottagaren kan även följa sitt paket i realtid med hjälp av karta, ETA och antal stopp före leveransen.

För MyPack Home utanför Sverige erbjuds oftast ett fördefinierat leveranstidsfönster, men där mottagaren behöver vara på plats att kvittera godset. I de flesta länder finns det möjlighet att ändra det föreslagna datumet, välja leverans utan kvittens, eller leverans till ett serviceställe/paketbox istället där mottagaren kan hämta upp paketet. Aviseringar samt paketspårning finns i alla länder.

Hit levererar vi med MyPack Home

Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Österrike, Portugal, Spanien, Frankrike, Storbritannien, Estland, Lettland, Litauen, Tjeckien, Italien, Ungern, Grekland, Rumänien och Bulgarien.

Förteckning över Postnummerområden i A och B-zon

Från 1 januari prissätter vi tjänsten på ett nytt sätt. Bland våra prislistor kan du hitta en förteckning över vilka postnummer som tillhör respektive prisgrupp.

Leveranstid

Inom hela Sverige levererar vi mottagarnas paket under dagtid på vardagar. I alla större svenska städer erbjuds även hemleverans under kvällstid. Mottagaren får sin hemleverans tidigast nästkommande vardag (inom flera orter erbjuder vi även lördagsleverans). Vill mottagaren ändra den föreslagna tiden för leverans finns det flera tidsfönster att välja ifrån. Vill mottagaren ändra sin hemleverans till att hämta upp den själv på ett serviceställe finns även den flexibiliteten tillgänglig.

Via appen eller trackingsidan på webben kan mottagaren hålla sig uppdaterad gällande sin leverans. Vid kvällsleveranser kan mottagarna även följa paketets väg hem till sig i realtid via en kartfunktion i appen eller via trackingsidan på webben samt att de får en ETA (beräknad tid för leverans) och ser antal stopp före sin leverans.

Om mottagaren inte kan nås när alternativet ¨personlig leverans¨ (Leverans med kvittens) är valt kommer paketet att styras om till ett ombud där kan mottagaren sedan hämta ut paketet.

I de fall paketet väger över 20 kg sker leverans (inom Sverige) till mottagares dörr då chauffören bedömer att leverans kan ske genom att använda ett hjulförsett hjälpmedel, till exempel pirra eller trappklättrare. Om paketet inte kan levereras till dörren kontaktas mottagaren och leverans sker till tomtgräns/markplan.

Boka och skriv ut frakthandlingar

Via Skicka Direkt Business kan du boka hämtning, skriva ut frakthandlingar och skapa elektronisk föravisering. Du kan även ta ut rapporter för kontroll och uppföljning.

Tilläggstjänster

Begränsad mängd farligt gods

I vissa fall kan du skicka farligt gods i begränsade mängder. Läs mer om vad som klassas som farligt gods. Besök även MSB – Myndigheten för samhällsskydd och beredskap om du vill veta mer. Se aktuella länder/postnummer (pdf)

Direkt Retur

Paket som inte kan lämnas ut till mottagaren går direkt tillbaka till avsändaren. Gäller inom Sverige och Danmark.

Fast Liggetid 7 dagar

Mottagaren kommer inte att erbjudas utökad liggetid till 14 dagar. Gäller inom Sverige.

Kvittenskrav

När du som avsändare vill se till att leveransen sker fysiskt till en person på adressen samt att kvittens sker vid överlämning. Gäller inom Norden.

Klimatkompensation

PostNord investerar den oavkortade ersättningen i förnybar energiproduktion i utvecklingsländer. Fossil energiproduktion ersätts av förnybar. Det görs med hjälp av FN certifierade CDM-projekt (Clean Development Mechanism) via företaget 2050.

Legitimationskontroll 

Paketet lämnas ut till den som tar mot paket endast mot uppvisande av giltig legitimationshandling. I Sverige kan utlämning även ske mot uppvisande av utlämningskod som fås vi legitimering via BankID i PostNord Appen. Gäller inom Sverige och till Danmark.

Leverans utan kvittens

Leverans sker alltid till mottagarens adress. Mottagaren kommer inte att kunna göra något leveransval. Paketet levereras till mottagaren utanför dörren, eller till vald plats utanför huset, och utan kvittens. Gäller inom Sverige.

Utökad Liggetid 14 dagar

Liggetiden utökas till 14 dagar. Gäller inom Sverige.

Utökad identifiering

När det är extra viktigt att kontrollera att mottagaren personligen tar mot paketet. Utöver namn och adress kontrolleras även mottagarens personnummer innan utlämning vid dörren Gäller inom Sverige.   

Varuförsäkring

Teckna en kompletterande varuförsäkring om du vill säkra dig för det oförutsedda. Gäller vid stöld, olycka, skada eller förlust. Försäkringen gäller också vid naturkatastrofer såsom storm, åska och jordbävning.

Ålderkontroll

Används vid extra behov av kontroll att mottagaren har rätt ålder för att ta emot leveransen, 16, 18 eller 20 år. Gäller inom Sverige.

Ändrat förfogande

Behöver du göra en ändring av en försändelse efter inlämning, men före utlämning? Är frakthandlingen skapad i Skicka Direkt Business gör du ändringen enklast i Portal Business spårningsverktyg Track & Trace. Här hittar du annars en blankett för detta (pdf). Du kan till exempel ändra mottagare, mottagaradress, returnera paketet till avsändaren eller förlänga liggetid till 30 dagar. 

 

Kontaktformulär för företag

Vill du veta mer om hur dina kunder kan få leverans ända fram till dörren?

Fyll i uppgifterna så kontaktar vi dig.

Är du privatperson och till exempel har en fråga om ditt paket, kontakta kundservice.

Börja skicka MyPack Home

MyPack Home skickar du med Skicka Direkt Business. För att använda tjänsten behöver du vara avtalskund.

Redan kund – logga in

Relaterade tjänster

MyPack Collect

Skicka paket som väger max 20 kilo till kunder i Norden och Europa.

Mer om MyPack Collect

PostNord Parcel

Leverans av paket från företag till företag i Sverige samt till länder både i och utanför Europa – varje helgfri vardag.

Mer om PostNord Parcel

Collect in Store

Låt dina e-handelskunder hämta varan direkt i din butik.

Mer om Collect in Store