E-barometern Årsrapport 2021 med efterföljande panelsamtal
2021 har inneburit en omtumlande utveckling för branschen. Pandemin har fortsatt påskyndat den digitala transformationen och påverkat konsumenternas köpbeteende. Men hur har utvecklingen sett ut för e-handeln under 2021? Vilka produktkategorier har vuxit som mest? Vilka trender har vunnit mark och vilka är fortfarande i sin linda? I detta block presenterar vi E-barometern årsrapport 2021. Dessutom tar vi del av analyser från vår panel av experter och svarar på frågor.
- Arne Andersson – E-handelsrådgivare, PostNord
- Magnus Ohlsson – Retailstrateg och rådgivare, Retailomania
- Urban Lindstedt – Programledare, Ehandelstrender
- Margareta Boström – Affärsutvecklare samt insiktsansvarig, Jula
- Per Ljungberg – VD, Svensk Digital Handel
- Pelle Pettersson – E-handelsstrateg och CEO, Omniarch
|
Från sömlösa kundresor till optimerad kundupplevelse
Vilka drivkrafter styr köpkraften hos konsumenten idag?
Tillsammans med Kattis Åström och Stefan Borensjö analyserar vi konsumentens beteendemönster och vilka drivkrafter som styr den faktiska köpkraften. Hur omvandlar vi analyser och data till värdefulla insikter.
- Kattis Åström – Head of Customer Experience, Fyndiq
- Stefan Borensjö – Retail Business Advisor, Nordic, SAS Institute
Två år av pandemin – hur arbetar Lindex kring innovation, sömlösa kanaler och optimerade kundupplevelser?
Lyssna till Susanne Ehnbåge, CEO och Annika Elfström, CIO som kommer dela med sig om hur Lindex använder sig av olika techlösningar för att optimera kundupplevelsen och innovationens betydelse.
- Susanne Ehnbåge – CEO, Lindex
- Annika Elfström – CIO, Lindex
Från kunder till fans – konsten att bygga lojalitet
I detta block möter vi bland annat medförfattaren bakom boken "Lojalitet på riktigt". Kan lojalitet ha olika syften för olika kanaler och kan de samverka för att bygga värde? Ska man tänka annorlunda kring lojalitet när man möter kunden i fysiska eller digitala miljöer?
- Daniel Erlandsson – VD, Din ELON Butik
- Margareta Boström – Affärsutvecklare samt insiktsansvarig, Jula
- Andrew Golrang – Product Director, Voyado
Logistikens betydelse för den optimerade leveransupplevelsen
Konsumenten ställer allt högre krav på att få sina varor levererade snabbt, samtidigt som vi alla eftersträvar mer hållbara leveranser. I detta block möter vi Josephine Darlington som berättar mer om initiativet ”Hållbara leveranser”. Vi gästas även av Daniel Johansson som berättar om Stadiums högt uppsatta hållbarhetsmål, nya inventeringsverktyg och en helt ny digital marknadsplats som ska ge Stadiums kunder en outstanding kundupplevelse.
- Daniel Johansson – Supply Chain Director, Stadium.
- Josephine Darlington – Projektledare, ASTER
Vad krävs i framtiden för att uppnå den optimala kundupplevelsen?
Vi blickar framåt och siar om morgondagens shoppingupplevelser. Tillsammans med en panel av experter djupdyker vi i företeelser som kassalösa butiker, live-videoshopping, metaverse och mycket mer. Vi reflekterar även om innovation alltid måste handla om tekniska framsteg eller om människor också kan bidra till det. Vad krävs i framtiden för att uppnå den optimala kundupplevelsen?
- Magnus Ohlsson – Retailstrateg och rådgivare, Retailomania
- Urban Lindstedt – Programledare, Ehandelstrender
- Margareta Boström – Affärsutvecklare samt insiktsansvarig, Jula
- Per Ljungberg – VD, Svensk Digital Handel
- Pelle Pettersson – E-handelsstrateg och CEO, Omniarch
Summering och slutord
Tack för idag!
- Ellinor Persson – Moderator
- Johanna Nilsson – Tf Chef e-handel, PostNord
|