Spårbart när du skicka varor upp till två kilo

Varubrevet – nu 100 procent spårbart

– Det ger trygghet till kunderna samtidigt som det minskar trycket på vår kundtjänst.
Anna Saarinen, Customer Experience Manager på e-handlaren Bubbleroom, är mycket nöjd med att Varubrev numera är spårbara hela vägen till slutkundens brevlåda.

Varubrev är en tjänst från PostNord som e-handlare kan använda för att skicka varor som väger upp till två kilo. Varubreven levereras hem till konsumentens brevlåda och är en uppskattad tjänst hos både e-handlarna och mottagarna.

Från och med den 2 maj förbättras varubrevens service och tillgänglighet ytterligare.
– När Varubreven är för stora för att gå ner i brevlådan vidaresänds de i dag till ombud. Nu kommer man även kunna välja ”Leverans vid dörr”, säger Yasmina Djedou, produktchef på PostNord

Tillvalet har funnits även tidigare men då erbjöds det bara till mottagare boende i flerfamiljshus utan fastighetsbox. Från och med 2 maj kommer alla mottagare att kunna välja att få sitt Varubrev lämnat vid dörren om det inte går ner i brevlådan. Dessutom kommer det att delas ut alla vardagar, istället för som tidigare enbart måndag-torsdag.
– Andelen privatpersoner som vill få sina varor hemskickade, istället för att hämta dem hos ombud, ökar stadigt och självklart vill vi möta marknadens önskemål, säger Yasmina Djedou.
– Samtidigt fortsätter vi att erbjuda Leverans vid dörr som just en tilläggstjänst. Alla vill inte att deras paket ska lämnas utanför dörren, och den valfriheten och möjligheten att få leveransen utifrån sina egna behov är viktigt för oss att erbjuda.

Förbättringarna har tagits fram i samarbete mellan PostNord och en referensgrupp bestående av några av Sveriges största e-handelsföretag.
– Det som är fantastiskt med det här sättet att jobba är att vi får kundernas feedback rakt in i vår produktutveckling, säger Yasmina Djedou.
– På så sätt kan vi tillsammans fortsätta att utveckla vårt erbjudande och tillmötesgå våra kunders och mottagarnas önskemål på bästa sätt.

Bubbleroom
  • E-handlare som säljer mode, främst festkläder, till kvinnor i alla åldrar.
  • Snittåldern ligger runt 35 år, något yngre under våren då det är bal- och studenttider.
  • Grundades: 2005
  • Huvudkontor: Borås
  • Antal medarbetare: cirka 70
  • Omsättning 2018: cirka 330 miljoner kronor
  • Samarbete med PostNord: PostNord står för all Bubblerooms distribution i Sverige, Norge och Danmark. Främst används tjänsterna MyPack och Varubrev.

Läs om fördelarna med Varubrev