Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Så var PostNords besök i Kalmar: ”Många synpunkter kan vi lösa lokalt”

Många Kalmarbor tog chansen att möta PostNord. Cirka 470 personer träffade delar av företagets ledning, på stan eller i trailern på Stortorget.
– Vi har träffat många kunder och fått många synpunkter som vi kommer att lösa lokalt i Kalmar, säger Anita Nilsson, på PostNord.

Onsdagen den 2 maj var PostNord på plats i Kalmar. Målet med besöket: att träffa Kalmarborna, ta del av deras synpunkter och besvara frågor. Och det är tydligt att PostNord berör. Under besöket i Kalmar valde totalt cirka 470 personer att prata med PostNords representanter.

Den senaste tiden har debatten stundtals varit hård kring PostNord. Det har handlat om Kinapaket och borttappade eller skadade leveranser. Men Anita Nilsson berättar att besöket i Kalmar gav en annan bild än den som ofta förs fram i media.

– Vi har träffat många kunder och det har varit väldigt positivt. De synpunkter vi har fått är saker som vi kommer att lösa själva lokalt i Kalmar. Dessutom har många kunder sagt att vi gör ett väldigt bra jobb och håller bra kvalitet, säger Anita Nilsson, Regionchef på PostNord i region Syd.

Besöket i Kalmar är en del av PostNord lyssnar, en större turné där det hårt kritiserade företaget under våren och försommaren besöker 21 orter runt om i landet.
Under turnén möter delar av PostNords ledning allmänheten, politiker och egna medarbetare på orten för att lyssna på åsikter och svara på frågor om företaget.

En av många Kalmarbor som mötte PostNord var Melvin Petersson  – PostNord fungerar så bra på företagssidan gällande paketleveranser, varför fungerar det inte lika bra privat? undrade han.
En av många Kalmarbor som mötte PostNord var Melvin Petersson – PostNord fungerar så bra på företagssidan gällande paketleveranser, varför fungerar det inte lika bra privat? undrade han.

För att kunna möta så många kunder som möjligt, och dessutom besvara alla de frågor som dyker upp, finns representanter från många olika delar av PostNords verksamhet på plats under hela turnén.

– Eftersom vi haft folk från både kundtjänst, ledning och produktion med i trailern har vi kompletterat varandra bra och alltid kunnat ge ett mer proffsigt svar, oavsett om det handlat om brev, paket eller annat, säger Anita Nilsson.
Hon ser nu tillbaka på en givande och inspirerande dag.

– Det är verkligen bra att träffa kunderna på det här viset, så vi kan ha en dialog direkt med dem.

Customer service