Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

PostNord intog Stockholms Central

Under två dagar har PostNord Sverige tagit plats på Centralen, svarat på frågor och sänt live. 

Under PostNord lyssnar-turnén har PostNord träffat tusentals svenskar, svarat på frågor och kritik, men också fått positiv respons från nöjda mottagare. Den 29–30 maj var det dags att inta Stockholms Central, en plats där det rör sig mer än 200 000 människor varje dag. 

Emma Riblom, kommunikationschef PostNord Sverige, som driver turnéprojektet, kommenterar dagarna på Centralen:

– Under vår turné har vi gång på gång fått ett kvitto på hur viktigt det är att komma ut och möta människor och att lyssna på deras synpunkter. Centralen är en unik knutpunkt i Sverige, därför har det känts otroligt värdefullt att vara här, säger Emma Riblom.

På plats fanns en stor monter som bemannades av PostNord Sveriges kundservice och andra PostNord-medarbetare som svarade på frågor från förbipasserande. Dessutom livesändes från en för tillfället uppbyggd tv-studio med inbjudna gäster som ställde tuffa frågor till koncernrepresentanter som Håkan Ericsson och Annemarie Gardshol.

Syftet med den två månader långa turnén, som är kopplad till koncernprioriteringen ”Vinna förtroende hos medarbetare, kunder och konsumenter” och det koncerngemensamma initiativet PostNord lyssnar, är ett sätt att direkt möta allmänheten, lyssna och svara på folks frågor.

Turnén fortsätter till och med den 16 juni. Annemarie Gardshol, chef PostNord Sverige, har varit med i flera städer:

– Den vanligaste kritiken är att det är något som inte fungerar med brevutdelningen och många har ställt frågor och haft åsikter om ”’Kinapaketen”, Turnén är både givande och lite omtumlande. Det är väldigt annorlunda att ta del av en persons besvikelse öga mot öga kontra att göra det via ett mejl eller ett telefonsamtal, säger Annemarie Gardshol, och fortsätter:

– Det är så värdefullt att vi får konkret feedback när vi har gjort fel. Då har vi också möjlighet att korrigera men också förbättra våra tjänster. Ibland handlar det också om något så enkelt som att lyssna och säga förlåt.

Program

Tisdagen den 29 maj

  • 10.00. Mathias Krümmel, Produktionschef, i ett program om försvunna och trasiga brev och paket.
  • 12.00. Heta Stolen – Håkan Ericsson, vd och koncernchef, svarar på besökarnas frågor.
  • 14.00.  Håkan Ericsson, vd och koncernchef, i ett program om PostNords framtid.

Onsdagen 30 maj

Filmer från onsdagen kommer inom kort.

  • 10.00. Peter Hesslin, chef för Terminal, i ett program om Kinapaketen.
  • 12.00. Heta Stolen – Annemarie Gardshol, vd PostNord Sverige, svarar på besökarnas frågor.
  • 14.00. Annemarie Gardshol, vd PostNord Sverige, i ett program om servicen på landsbygden.

Customer service