Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

PostNord i en föränderlig värld

Just nu pågår den största förändringen hittills i vårt företags långa historia. Digitalisering och ökad e-handel innebär att det skickas allt fler varor i paket och på pall medan andelen brev med dokument minskar i snabb takt.

PostNord-anställda hanterar paket på en terminal.

PostNord i går, i dag, i morgon

Hur och var du som kund använder dig av vår service.

Läs mer om vår service
En PostNord-anställd levererar ett paket innanför dörren.

Innovativa e-handelsleveranser på dina villkor

Du som mottagare tar makten över leveransen och kan själv välja hur varan ska levereras.

Läs mer om e-handelsleveranser
Paket på rullande band.

Försändelsens resa

Robotar och människor ser till att brev och paket kommer fram.

Följ försändelsens väg
E-handel från Kina

E-handel från Kina

E-handel från Kina blir allt populärare och det strömmar in produkter till vår terminal på Arlanda. Bara under förra året ökade andelen småpaket från Kina med drygt 65 procent. En explosionsartad utveckling som utmanar oss som levererar paketen.

Här hittar du nyheter och information gällande e-handel från Kina
Ett brev i ett kuvert.

Ny postlag

En hållbar postservice för hela Sverige.

Läs vår blogg
Läs om våra åsikter

Chaufför packar in paket i bil.

Efter kritiken – nu inför PostNord en rad förbättringar

I grunden handlar det om att förflytta saker från A till B. Men brev- och paketmaskineriet, med alla avsändare och mottagare som ska kopplas ihop, är också komplext. Därför inför PostNord nu en rad förbättringar.

Läs artikel
Medarbetare hjälps åt med paket.

Bättre service ska ge nöjdare kunder

Nu satsar PostNord på att skapa en bättre kundupplevelse, bland annat med ett internt projekt på Segeltorpterminalen. “Det fungerar lite som en press när det uppstår problem. Dessutom känns det bra att få vara först med att prova nya åtgärder och se när de ger resultat”, säger chauffören Camilla Johansson.

Läs artikel
Servicen på landsbygden en het fråga för framtiden.

Servicen på landsbygden en het fråga för framtiden

Breven minskar kraftigt medn den exploderande e-handeln gör lantbrevbäringen till en het fråga för framtiden.

Läs artikel
Customer service