Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
Verktyg för företag

Kundportalen

Kundportalen håller reda på alla paket och brev och ger dig en bra översikt och större kontroll på dina logistikflöden.

Logga in
Fördelar med kundportalen
  • Kontroll – hjälper dig hålla reda på alla dina försändelser och gör det enklare att hantera avvikelser.

  • Kundnöjdhet – kunder som får bättre information från dig blir nöjdare, vilket bidrar till färre returer.

  • Bättre rapportering – innehåller smarta verktyg som ger dig statistik och bra översikt så att du kan prioritera rätt med interna resurser.

  • Enkel fraktbokning – du behöver inte veta försändelsetyp i förväg.

Bättre kontroll på leveranserna med PostNord kundportal

Vill du få större kontroll på dina leveranser, nöjdare kunder och bättre översikt på de brev och paket du skickar varje dag? Då är kundportalen något för dig.

Portalen innehåller smarta rapportverktyg som ger dig en bra översikt, utförlig statistik och god överblick över alla de försändelser som du skickar med oss.

En bättre kontroll över leveranserna minskar riskerna för returer från kunder, vilket i sin tur ger lägre lagerkostnader och bättre förståelse för hur, när och vart leveranser sker och var det krånglar.

Kundportalen hjälper både dig och dina kunder till en bättre och mer effektiv paketleverans. Dina logistikflöden blir helt enkelt smidigare och dina kunder nöjdare.

Här är några exempel på smarta funktioner du kan använda i portalen:

  • ändra mottagare och adress
  • ändra förvaringstid hos ombudet om mottagaren inte hinner hämta ut i tid
  • återkalla paket från ombudet om du misstänker bedrägeri
  • ändra leveransplats
  • kommunicera med kunder och mottagare och exempelvis informera dem när paket från dig riskerar att försenas, eller påminna dem när ett paket inte hämtats ut.

Skicka Direkt Business

Skicka Direkt Business ingår i PostNord kundportal och är vårt enkla verktyg för att boka frakt. Du behöver inte veta försändelsetyp i förväg utan får det bästa förslaget baserat på dina angivelser. Du betalar bara för de fraktsedlar du faktiskt använder.

Prova Premium

Med tilläggstjänsten Premium kan du förbättra din kunds upplevelse och kommunicera direkt i portalen till exempel genom automatiserade notiser som påminner när paket har legat ett visst antal dagar på ombud. Du kan enkelt personifiera ett automatiskt meddelande som sänds när du tar emot en retur från din kund.

Börja använda kundportalen

För att kunna använda kundportalen behöver du vara avtalskund. De flesta som är avtalskunder kan logga in och sätta igång redan i dag.

För att bli avtalskund behöver du registrera dig via knappen nedan. Som ny avtalskund ingår tillgång till kundportalen. 

Behöver du inloggning till kundportalen?

Om du är avtalskund men ännu inte har tillgång till kundportalen, eller redan har inloggning, men behöver registrera fler administratörer – fyll i en blankett och skicka till oss. Du kan scanna och mejla, eller skriva ut och skicka med post, kontaktuppgifter finns i ansökan nedan.

Börja använda kundportalen

För att kunna använda kundportalen behöver du vara avtalskund. De flesta som är avtalskunder kan logga in och sätta igång redan i dag.

För att bli avtalskund behöver du registrera dig via knappen nedan. Som ny avtalskund ingår tillgång till kundportalen. 

Behöver du inloggning till kundportalen?

Om du är avtalskund men ännu inte har tillgång till kundportalen, eller redan har inloggning, men behöver registrera fler administratörer – fyll i en blankett och skicka till oss. Du kan scanna och mejla, eller skriva ut och skicka med post, kontaktuppgifter finns i ansökan nedan.

Har du redan ett konto?

Om du redan har tillgång till kundportalen — logga in

Har du inget konto?

Om du redan är avtalskund men inte har tillgång till portalen kan du skapa ett konto. Om du inte är avtalskund får du automatiskt tillgång till portalen när du har blivit det.