Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge

Artiklar och kundberättelser

Här hittar du artiklar om e-handel, logistik och reklam och kan läsa om trender, utmaningar och unika lösningar. Här får du även goda tips och råd som passar för just din bransch och kan läsa om framtidens postverksamhet och våra utmaningar.
Filtrera dina resultat
Datum (fallande)
  • Artikelkategorier
Rensa alla filter
Hållbarhet 2022-08-08

Svanenmärkning hjälper konsumenterna att välja hållbar transport

Idag finns två tredjepartsgranskade miljömärkningar för transporter. Snart lanserar Svanen en tredjepartsgranskad märkning för e-handelstransporter.

Läs mer om alla tre tredjepartsgranskade miljömärkningarna$Läs mer om alla tre tredjepartsgranskade miljömärkningarna
Hållbarhet 2022-08-08

Experten: Vi måste våga lyfta utmaningarna med hållbara leveranser

Det räcker inte med fossilfria bilar. Experten lyfter de komplexa hållbarhetsutmaningar som alla företag och länder står inför.

Läs om utmaningarna med hållbara leveranser$Läs om utmaningarna med hållbara leveranser
Kundberättelser 2022-06-28

Plantagen: Tillsammans gör vi det enkelt för slutkunden

Plantagens växtleveranser ställer höga krav på oss som logistikleverantör.

Läs om Plantagens speciella krav på logistiken$Läs om Plantagens speciella krav på logistiken
Logistik 2022-06-28

Här är logistiken som räddar liv

Humanitär logistik räddar liv i kristider, det kan vara skillnaden mellan liv och död. Professor och experten Gyöngyi Kovacs förklarar varför det är så viktigt i krishantering.

Gyöngyi Kovacs förklarar vad du kan göra för att hjälpa till$Gyöngyi Kovacs förklarar vad du kan göra för att hjälpa till
Reklam och analys 2022-06-13

Mottagarmakt: Viktigt att prata med mottagarna på deras villkor

Över 80 procent i undersökningen tycker det är viktigt att de får välja i vilken kanal en avsändare kommunicerar med dem.

Läs om hur kunderna vill bli kontaktade $Läs om hur kunderna vill bli kontaktade
Kundberättelser 2022-06-13

Härjedalskök når nya kunder med Uppslaget

Härjedalskök når hela landet med Uppslaget och det syns i statistiken när reklamen har gått ut till hushållen.

Så använder Härjedalskök Uppslaget$Så använder Härjedalskök Uppslaget
E-handel 2022-06-13

Ännu enklare att boka frakt automatiskt

Visa upp olika fraktalternativ och automatisera sin fraktprocess. Du slipper knappa in kunduppgifter manuellt.

Så här gör du för att boka frakt automatiskt och få tid till annat$Så här gör du för att boka frakt automatiskt och få tid till annat
Säkerhet 2022-05-31

Så arbetar PostNord i kristider

Vid kris finns en särskild utvald och tränad krisledningsorganisation som med kort varsel kan startas upp om eller när det behövs.

Så har pandemin och kriget påverkat vår vardag$Så har pandemin och kriget påverkat vår vardag
Logistik 2022-05-31

Så kan dina kunder skicka returer smidigare

Vi hjälper diga att ta hand om eventuella returer – oavsett vem som stått för den första leveransen.

Läs mer om hur du kan använda oss som returpartner$Läs mer om hur du kan använda oss som returpartner
E-handel 2022-05-31

E-barometern: E-handeln fortsatt stark trots nedgång

Nu kom till slut en viss avmattning i den svenska e-handeln, -8 procent. Trots nedgången första kvartalet är onlinehandeln fortsatt stark visar E-barometern.

Läs mer om första kvartalets e-handel$Läs mer om första kvartalets e-handel
Logistik 2022-05-10

Snabb service med ny paketrobot

Det tar bara cirka 10 sekunder för dig att få ditt paket efter att du identifierat dig digitalt.

Läs mer om paketroboten$Läs mer om paketroboten
E-handel 2022-05-10

D-Congress: E-handel som underhållning

– The metaverse kan komma att förändra hur vi e-handlar i framtiden, berättar PostNords Petra Björkeson som var på plats.

Läs mer om ämnena som togs upp$Läs mer om ämnena som togs upp
Visa alla