Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt

PostNord på din webb

Har du en webbplats och ett avtal med PostNord? Använd gärna vår logotyp för att visa att vi utför era leveranser. Det ger dina kunder trygghet att veta att PostNord levererar och att flera av våra tjänster är spårbara på både webb och i app.

"Säkerställ att din webbplats svarar upp till besökarens funderingar."

Tips

PostNord använder domänen www.postnord.se, så säkerställ att alla länkar går till denna domän. Tjänster som spårningsinformation, postnummersök med flera finns på webbplatsen. På webbplatser med menyalternativ Kundtjänst, ibland även kallad FAQ, Hjälp eller liknande, finns ofta en leveranssektion där PostNord finns med som referens i såväl text som bild. Hänvisa till PostNord istället för till de tidigare bolagsnamnen som till exempel Posten eller och PostNord Logistics.

Gör gärna en sökning på din webbplats för att hitta samtliga ställen där vi som bolag förekommer och byt ut namn, logotyp och länkar där de behöver  uppdateras.

Sidor som kan innehålla referenser till PostNord:

  • Kundtjänst/Leverans
  • Retur
  • Kassa
  • Reklamation
  • Orderbekräftelse
  • Spåra paket
  • Logotyp i sidfoten

Tänk även på att ändra i aviseringar som skickas till kunder och som inte skickas via PostNord:

  • Leveransbekräftelse
  • Orderbekräftelse

Checklista

Checkouten

Det är viktigt att tydliggöra leveransalternativen på din sajt. Svara därför på frågorna när, var och hur leveransen kommer att ske. Kommer till exempel paketet till brevlådan, ett ombud eller till butiken? Levereras den imorgon eller i nästa vecka och behöver du vara på plats vid leveransen?
Här hittar du standardtexter till din checkout.

Kommunikation

En av de vanligaste frågorna till vår kundtjänst är ”var är mitt paket någonstans?”. Är det inte bråttom att få paketet så kontrollerar inte konsumenterna status lika ofta som när det är bråttom, men då är det viktigt att skicka med en länk till Spåra brev, paket eller pall eller guida dem till PostNord App

Vi har även samlat material för dig som vill marknadsföra PostNords app i din kommunikation. Här hittar du materialet.

Returer

Vad gör jag om varorna inte passar eller om jag ångrar mig? Ett stort hinder till att inte handla på nätet är att man inte vet vad man gör om man ångrar sig. Har du förenklat returen för dina kunder? Ett sätt att förenkla kan vara att skicka med en retursedel direkt med leveransen och att kunderna kan returnera i samma paket som de fick varorna med.

Kontaktuppgifter

Många konsumenter vill känna sig trygga i att veta hur de ska kontakta företaget om det skulle behövas. Är era kontaktuppgifter lätta att hitta på er sajt? Skriv gärna hur snabbt ni försöker svara, så att kunderna sätter rätt förväntningar från början.

Ladda ner PostNords logotyp

PostNord logotyp i sin helhet

För användning när du har utrymmet.

Ladda ner .png
Ladda ner .eps

PostNord kortad logotyp

För användning när du behöver tränga ihop innehåll, tex i din checkout.

Ladda ner .png
Ladda ner .eps
Ladda ner .svg

 

Fler tjänster för din webbplats

Marknadsför PostNord App

Med PostNords app får dina kunder en förbättrad upplevelse av leveransen. Här har vi samlat material om appen som du fritt kan använda i din kommunikation.

Här finns materialet

Standardtexter till din checkout

Här hittar du standardtexter om våra tjänster, vilket tydliggör möjligheterna som finns med våra leveranser för dina kunder. Dessa bör du använda i din checkout.

Här hittar du standardtexter

Mervärdestjänster

Med våra mervärdestjänster för din webbplats kan du ge utökad service till dina kunder.

Här är våra mervärdestjänster