Anpassa din checkout för utländska kunder
PostNord samarbetar med den globala logistikaktören GeoPost, fd DPDGroup. Det innebär att slutleverans till kunden görs av en lokal välkänd transportör i kundens land. I checkouter som riktas till länder utanför Norden bör därför logotyp och namn från leverantören i det landet visas (i de flesta fall DPD). Även länkning till spårning av paket bör anpassas så att de leder till respektive lands spårningstjänst.
För att hitta vilket varumärke som gäller för vilket land, se GeoPosts webbplats.
Spårning
Mottagare utanför norden vill använda spårningstjänster i sitt land, inte PostNords spårningstjänster. Här är exempel på format på direktlänkar till paketspårning för dina kunder i
- Tyskland: https://tracking.dpd.de/status/de_DE/parcel/xxxxxxxxxxxxxx
- Polen: https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails?p1=xxxxxxxxxxxxxx
- Nederländerna: https://www.dpdgroup.com/nl/mydpd/my-parcels/incoming?parcelNumber=xxxxxxxxxxxxxx
- Storbritannien: https://track.dpd.co.uk/parcels/xxxxxxxxxxxxxx*verification-vcode
- Frankrike: https://www.chronopost.fr/tracking-no-cms/suivi-page?listeNumerosLT=xxxxxxxxxxxxxx
För mer detaljer eller format i andra länder, se Geoposts webbplatser för respektive land.
Loggor för nerladdning
När du skickar paket med MyPack Home och MyPack Collect till kunder utanför Norden bör logotyp och namn från transportören i mottagarens land visas i checkouten.