E-handelsrapporter och kundcase | PostNord
Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Rapporter och kundcase

Här kan du ta del av våra olika rapporter och undersökningar kopplade till e-handel, samt inspireras av ett antal kundberättelser.

​Rapporter

Vi samlar kontinuerligt in information och statistik genom undersökningar och intervjuer med både privatpersoner och företag. Resultaten sammanställs i olika rapporter och kundberättelser som numera är självklara källor till information, kunskap och statistik kopplat till handel i Norden.

E-barometern

Vi följer, i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research, den svenska detaljhandelns utveckling inom e-handel. E-barometern publiceras en gång per kvartal och rapporten redovisar e-handelns omsättning och tillväxt tillsammans med undersökningar bland konsumenter och e-handelsföretag kring olika teman.

Läs mer om E-barometern

E-barometern [konsument]

E-barometern [konsument] beskriver svenskars konsumtionsbeteende på nätet. Den ska bidra till att öka kunskapen om hur köpbeteendet förändras över tid och var vi står i digitaliseringen av det svenska detaljhandelslandskapet. Rapporten släpps en gång i månaden.

Läs mer om E-barometern [konsument]

E-handeln i Norden

Rapporten bygger på intervjuer med ett riksrepresentativt urval av privatpersoner i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

Läs mer om E-handeln i Norden

E-handeln i Europa

Handeln mellan länder, både inom och utanför Europa, har en mycket stark utveckling. Denna utveckling innebär stora möjligheter för e-handelsföretag som vill etablera sig i Europa.

Läs mer om E-handeln i Europa

Kunder berättar

Vi har samlat ett antal kundcase för att ge konkreta exempel på hur vi kan lösa olika kunders utmaningar kopplade till logistik.

Läs våra kunders berättelser

Julhandeln i Sverige 2017

Svenskarna hade fram till den 20 december handlat julklappar för cirka 18 miljarder kronor, vilket betyder knappt 3 000 kronor per person. Mer än var tredje julklapp handlades via nätet. Det innebär att vi handlade julklappar på nätet för 6,2 miljarder kronor.

Läs mer om julhandeln 2017 (pdf)

Kontakta oss

Kontakta oss

Om du vill veta mer eller har frågor och funderingar, kan du alltid skicka e-post till oss. På vardagar får du svar inom 24 timmar. Eller ring direkt på 0771-33 33 10.

Kontakta oss