Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

För många som handlar på nätet är själva leveransen nästan lika viktig som köpet i sig. Dagens e-handelskonsumenter vill själva bestämma var, när och hur de ska få sina varor till sig. Vissa varor vill de ha levererade till en butik eller ett utlämningsställe, andra vill de ha direkt i sin postlåda. Ibland vill de ha dem samma dag direkt till dörren.

Till exempel säger hela 74 procent att de skulle handla oftare på nätet om de hade mer kontroll över leveransen. Vinnarna blir de företag som bäst matchar konsumenternas krav och gör det lätt för dem att välja.

Vi utvecklar hela tiden tjänster för att förbättra köpupplevelsen för e-handelskunderna.

Relaterade tjänster

Lördagsleverans av paket till ombud.

Lördagsleverans

Vi levererar till ombud på lördagar för att din kund ska kunna välja att hämta ut sitt paket på helgen. 

Kvinna öppnar dörr för att ta emot ett hemlevererat ett paket.

MyPack Home

Smidiga leveranser direkt till hemmet för att din kund ska kunna tänka på annat efter att ha handlat hos dig. 

Kund hämtar ut paket i butik.

Collect In-store

Du kan sköta utlämningen av paket direkt i din fysiska butik med vår app som scannar streckkod.

En kvinna som står i ett kök med sin mobil.

FlexChange

Välj dag och tid för hemleverans, välj att hämta ut försändelsen på ett utlämningsställe eller att varan levereras även om ingen är hemma. Eller boka om en leverans efter nya önskemål.

Kvinna gåendes på gata i staden.

MyPack Collect

Låt dina europeiska kunder få sina leveranser direkt till dörren eller till närmaste ombud.

Ett formulär.

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om våra logistiktjänster? Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig. 

White papers

Vi har tagit fram en serie white papers som beskriver den nya verklighet som företag möter i den digitaliserade världen.
Ladda ner white papers
Pictogram av ett blått paket.

1 av 3 svenskar vill ha en snabb leverans inom 1–2 dagar av sin e-handlade vara. 

Pictogram av en klocka.

77 procent av svenskarna vill kunna boka hemleverans på en tid som passar dem när de e-handlar en vara. 

Pictogram av man som kör en pirra med paket.

81 procent av svenska e-handelskonsumenter tycker att det är viktigt att få välja det leveransalternativ som passar dem bäst. 

Logistiken en grundbult för e-handelsjätten Adlibris

Ända sedan starten för 20 år sedan har logistik varit en avgörande pusselbit i Adlibris affärsverksamhet. Här lämnas inget åt slumpen och den stora nätjätten är stolt över att själva sköta all sin logistik från a till ö.

Läs mer om caset