Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Vinnande logistik med Collect In-store

Vinnande logistik

Allt oftare vill e-handelskunder handla på nätet, men hämta i butiken. Med tjänsten Collect In-store får dina kunder den möjligheten, utan att det krävs stora investeringar för dig. Det gör det ännu smidigare för dina kunder att handla hos dig.

Många fördelar för dig som e-handlare.

  • Med hjälp av vår app blir du enkelt ditt eget utlämningsställe för varor som din kund har handlat i din e-butik.

  • Kräver inga investeringar från din sida – av oss får du all utrustning som behövs för att du ska komma igång snabbt.

  • Du ökar trafiken till din fysiska butik samtidigt som du ökar valfriheten för dina kunder, som naturligtvis också kan välja att hämta ut sina leveranser på ett ordinarie utlämningsställe. Med andra ord ökar möjligheterna till merförsäljning – såväl i din webbshop som i din fysiska butik.

  • Med Collect In-store ökar också möjligheterna till samarbete med andra – har du en webbshop för sportartiklar kan du till exempel samarbeta med en gymkedja som lämnar ut dina produkter.

  • Precis som vanligt får din kund ett sms när paketet finns i butiken och påminnelser om det inte hämtas ut, din kund kan följa och söka paket via app eller vår webbplats, din kund får push-notiser när hen är i närheten av din butik om hen har ett paket att hämta ut och din kund kan enkelt returnera en vara direkt från din butik.


Jag vill veta mer om Collect In-store

Kontakta mig

81 procent anser att det är viktigt att få välja hur varan ska levereras, exempelvis om den ska till ett specifikt utlämningsställe, till postlådan eller till hemmet.

Ladda ner E-barometern

35 procent vill i framtiden ha leveransen samma dag som de gör beställningen.

Ladda ner E-barometern

En av tre nordbor vill ha möjlighet att ändra sitt val av leveranssätt under leveranstiden – till exempel från hemleverans till utlämningsställe.

Ladda ner E-handeln i Norden
Michael Gegerfeldt, vd eleven. Fotograf: Oskar Omne.

Gränsen mellan nätet och butiken suddas ut

"Det skulle vara svårt att klämma in alla våra 30 000 online-produkter i butik, men genom att koppla ihop den digitala handeln med den fysiska, såg jag en möjlighet" – Michael Gegerfeldt, vd för eleven.

Collect In-store ökade omsättningen