PostNords analyserbjudande
Ta hjälp av PostNords analytiker för att analysera din kunddata och effektivisera din kommunikation.Postnords kvalificerade kund- och kommunikationsanalyser
Behöver du hjälp att analysera din kunddata? PostNords analytiker hjälper dig med detta så att du kan effektivisera dina reklamutskick.
-
Kunddata
Gör det enkelt att analysera din kunddata med hjälp av PostNords analytiker.
-
Effektivisera
Effektiviserar dina utskick och hjälper dig att öka effekten av din kommunikation.
-
Målgrupp
Ökar dina förutsättningar att nå rätt målgrupp.
Kund- och kommunikationsanalyserna görs av våra erfarna marknadsanalytiker. De analysverktyg som används har datakällor som:
conzoom® – Livsstilsklassificering
Används för att beskriva gemensamma drag hos olika grupper i den svenska befolkningen. Metoden bakom livsstilsklassificering bygger på att vi människor har en tendens att bosätta oss nära våra jämlikar. På så sätt kan man hitta gemensamma drag som gör det lättare att beskriva större grupper av människor bosatta inom samma område. Dessutom är det enkelt att översätta grupperingarna till postnummer vilket är bra om man vill skicka oadresserad direktreklam (ODR).
SCB – Sociodemografiska data
Till exempel kön, ålder, civilstånd, information kring familjer, utbildningsnivå, boendeform, ekonomi och köpkraft. Dessa data skapar ett ramverk för analysen och ingår även i livsstilsklassificeringen conzoom®.
ORVESTO® Konsument – Postal medie- och målgruppsundersökning
Här mäts räckvidderna för ett stort antal medier och databaserna innehåller tusentals variabler av målgruppskaraktär. Du kan bl.a. få veta mer om svenska folkets ekonomi, aktiviteter, friluftsliv, Internetvanor, intressen, konsumtion, resor, åsikter, medievanor och om man tackar ja eller nej till reklam.
Kom igång med kund- och kommunikationsanalyser
Relaterade tjänster
Adressköp
Har du koll på din målgrupp men har svårt att nå den? Vi hjälper dig hitta rätt adresser till dem du vill nå.
Mer om AdressköpEffektmätning
Ger dig insikt om vad som fungerat med din kampanj och vad du kan göra ännu bättre nästa gång.
Mer om Effektmätning