Effektmätning

En Effektmätning ger dig insikt om vad som fungerat med din kampanj och vad du kan göra ännu bättre nästa gång.

Gör en effektmätning och lyckas ännu bättre med din nästa kampanj

Har du koll på hur väl dina kampanjer tas emot av dina kunder? Vet du till exempel varför vissa är intresserade av det du säljer, medan andra inte är det? Vi kan hjälpa dig mäta effekten av dina kampanjer för att ge dig en insikt i hur väl din kampanj fungerat.

Du får insikt i hur väl din kampanj har fungerat och hur många som faktiskt sett den.

Du få insikt i hur intresserade kunderna är av din produkt och om de kommer att nyttja ditt erbjudande.

Du får insikt i hur du kan förbättra din nästa kampanj för att få en ännu bättre effekt.

 

När du gör en Effektmätning får du en fördjupad bild över hur många som sett din kampanj, hur intresserade de är av det du säljer och om de kommer att nyttja ditt erbjudande.

Inför nästa kampanj kan du, med resultatet av mätningen som grund, göra ännu bättre målgruppsanalyser. På så vid kan du vässa ditt budskap så att det verkligen intresserar och engagerar din målgrupp och ger dig ännu bättre effekt.

Mätningen svarar på hur dina mottagare

  • tagit emot och läst utskicket
  • upplevt erbjudandet/informationen
  • agerat sedan man läst utskicket, exempelvis chattat, löst in kupong eller sökt information på nätet.

I den fördjupade mätningen tillfrågas mottagarna även om

  • uppfattning av ditt företag
  • intresse för ditt företags produkter och tjänster
  • de är kunder till ett annat företag i samma bransch
  • vem de är (kön och ålder)
  • de är mottagare av oadresserad direktreklam
  • de har läst hela utskicket.

Så här går mätningen till

För att göra mätningar kan man välja mellan att göra en onlineundersökning eller en postal undersökning. Vilken version som är lämplig beror dels på hur många som tagit emot kampanjen, men också på hur många frågor man vill ställa. Resultat från mätningen av din kampanj jämförs med OBS-värde från tidigare kampanjer i vår databas för att se hur effektiv kampanjen var. Analysen presenteras i en skriftlig rapport.

Kostnad

Priset varierar beroende på mätningens omfattning. En mätning kostar från 15 000 kronor.

Vill du göra en beställning?

Är du avtalskund kan du beställa en Effektmätning genom din säljare. Annars är du välkommen att ringa kundservice på telefon 0771-33 33 10, eller kontakta oss via formulär.
 

Relaterade tjänster

Transaktionsanalys

Ger dig god kunskap om dina kunders konsumtionsmönster.

Mer om Transaktionsanalys

Skapa Utskick

Smidigt när du vill skicka samma information till en större mängd mottagare. Vi tar hand om utskrift, kuvertering och leverans.

Mer om Skapa Utskick
Illustration av en person vid en dator.

PostNords analyserbjudande

Behöver du hjälp med att analysera din kunddata? PostNords analytiker hjälper dig med detta så att du kan effektivisera dina reklamutskick.

Mer om PostNords analyserbjudande