VÅRA LÖSNINGAR/REKLAM OCH ANALYS

Optimera dina kampanjer med PostNords analysverktyg

Förbättra dina kampanjresultat genom analys av din målgrupp och hur du kan förbättra upplägget inför nästa kampanj.

Har du koll på hur väl dina kampanjer tas emot av dina kunder? Vet du till exempel varför vissa är intresserade av det du säljer, medan andra inte är det? Vi kan hjälpa dig mäta effekten av dina kampanjer för att ge dig en insikt i hur väl din kampanj fungerat.

För att nå maximal effekt med en kampanj är analyser både före och efter betydelsefulla. Att också mäta effekten efter utskick är viktigt för att se hur väl dina kampanjer har mottagits.

Inför kampanjen - urval

Inför kampanjen behöver du ta reda på mer om målgruppen för att kunna rikta budskapet och aktiviteterna rätt. Om du har ett kundregister kan vi hjälpa dig att analysera och gruppera kunderna utifrån var de bor, i vilka kundsegment de viktigaste kunderna finns, hur mycket de handlar för och liknande.

Efter kampanjen

Efter kampanjen gäller det att ta reda på hur väl kampanjen fungerade genom att följa upp vilka kundsegment som svarade bäst och hur du kan förbättra upplägget till nästa gång.

Efter kampanjen handlar det om att ta reda på hur väl kampanjen fungerade och följa upp vilka kundsegment som svarade bäst och hur upplägget kan förbättras inför nästa bearbetning.

Video

Så fick Run de Luxe mer spring i butiken!

En film om Rune, hans butik för exklusiv löputrustning och jakten på kunder. Hur kan han nå dem? Vilka erbjudanden är de intresserade av? Var ska Rune börja? Kan PostNords analysverktyg DM-analys hjälpa honom?

  • Områdesanalys

    Områdesanalys ger kunskap om vilka personer som bor i ett visst område.

    Mer om Områdesanalys
  • Illustration av paket i en hög.

    Kundanalys

    När du vill ha bättre insikt om din kundbas.

    Mer om Kundanalys
  • Transaktionsanalys

    Ger dig god kunskap om dina kunders konsumtionsmönster.

    Mer om Transaktionsanalys
  • Effektmätning

    Ger dig insikt om vad som fungerat med din kampanj och vad du kan göra ännu bättre nästa gång.

    Mer om Effektmätning
  • Svarsanalys

    När du vill förstå vilka kunder som svarade på ditt utskick.

    Mer om Svarsanalys
  • E-handelsanalys

    Analysera dina målgrupper och uppnå en mer lönsam e-handel.

    Mer om E-handelsanalys
  • Gratistidningar

    Med oss når din gratistidning vem du vill i hela Sverige. Lämna in senast kl. 16.00 dagen innan utdelning – vi fixar resten.

    Mer om Gratistidningar
  • Adressköp

    Har du koll på din målgrupp men har svårt att nå den? Vi hjälper dig hitta rätt adresser till dem du vill nå.

    Mer om Adressköp

Räkna ut priset för din reklamkampanj

Med kampanjverktyget kan du beräkna vad din kampanj kommer att kosta.