Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
VÅRA LÖSNINGAR/REKLAM OCH ANALYS

Optimera dina kampanjer med PostNords analysverktyg

Förbättra dina kampanjresultat genom analys av din målgrupp och hur du kan förbättra upplägget inför nästa kampanj.

Har du koll på hur väl dina kampanjer tas emot av dina kunder? Vet du till exempel varför vissa är intresserade av det du säljer, medan andra inte är det? Vi kan hjälpa dig mäta effekten av dina kampanjer för att ge dig en insikt i hur väl din kampanj fungerat.

För att nå maximal effekt med en kampanj är analyser både före och efter betydelsefulla. Att också mäta effekten efter utskick är viktigt för att se hur väl dina kampanjer har mottagits.

Inför kampanjen - urval

Inför kampanjen behöver du ta reda på mer om målgruppen för att kunna rikta budskapet och aktiviteterna rätt. Om du har ett kundregister kan vi hjälpa dig att analysera och gruppera kunderna utifrån var de bor, i vilka kundsegment de viktigaste kunderna finns, hur mycket de handlar för och liknande.

Efter kampanjen

Efter kampanjen gäller det att ta reda på hur väl kampanjen fungerade genom att följa upp vilka kundsegment som svarade bäst och hur du kan förbättra upplägget till nästa gång.

Efter kampanjen handlar det om att ta reda på hur väl kampanjen fungerade och följa upp vilka kundsegment som svarade bäst och hur upplägget kan förbättras inför nästa bearbetning.

Så fick Run de Luxe mer spring i butiken!

En film om Rune, hans butik för exklusiv löputrustning och jakten på kunder. Hur kan han nå dem? Vilka erbjudanden är de intresserade av? Var ska Rune börja? Kan PostNords analysverktyg DM-analys hjälpa honom?

De vanligaste verktygen och tjänsterna inom analys

Reklam och analys

Områdesanalys

Områdesanalys ger kunskap om vilka personer som bor i ett visst område.

Reklam och analys

Kundanalys

När du vill ha bättre insikt om din kundbas.

Reklam och analys

Transaktionsanalys

Ger dig god kunskap om dina kunders konsumtionsmönster.

Reklam och analys

Effektmätning

Ger dig insikt om vad som fungerat med din kampanj och vad du kan göra ännu bättre nästa gång.

Reklam och analys

Svarsanalys

När du vill förstå vilka kunder som svarade på ditt utskick.

Reklam och analys
Människor på café fotade ovanifrån.

E-handelsanalys

Analysera dina målgrupper och uppnå en mer lönsam e-handel.

Tidningar
Hus på rad i olika färger.

Gratistidningar

Med oss når din gratistidning vem du vill i hela Sverige. Lämna in senast kl. 16.00 dagen innan utdelning – vi fixar resten.

Reklam och analys

Adressköp

Har du koll på din målgrupp men har svårt att nå den? Vi hjälper dig hitta rätt adresser till dem du vill nå.

Räkna ut priset för din reklamkampanj

Med kampanjverktyget kan du beräkna vad din kampanj kommer att kosta.
Customer service