Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Folk i farten på en shoppinggata. Folk i farten på en shoppinggata.
Analys- och kommunikationstjänster för företag

PostNords analyserbjudande

Ta hjälp av PostNords analytiker för att analysera din kunddata och effektivisera din kommunikation.

Kom igång genom att kontakta oss
Fördelar med PostNords analyserbjudande
  • Gör det enkelt att analysera din kunddata med hjälp av PostNords analytiker.
  • Effektiviserar dina utskick och hjälper dig att öka effekten av din kommunikation.
  • Ökar dina förutsättningar att nå rätt målgrupp.
PostNords kvalificerade kund- och kommunikationsanalyser

Behöver du hjälp att analysera din kunddata? PostNords analytiker hjälper dig med detta så att du kan effektivisera dina reklamutskick.

Kund- och kommunikationsanalyserna görs av våra erfarna marknadsanalytiker. De analysverktyg som används har datakällor som:

conzoom® – Livsstilsklassificering som används för att beskriva gemensamma drag hos olika grupper i den svenska befolkningen. Metoden bakom livsstilsklassificering bygger på att vi människor har en tendens att bosätta oss nära våra jämlikar. På så sätt kan man hitta gemensamma drag som gör det lättare att beskriva större grupper av människor bosatta inom samma område. Dessutom är det enkelt att översätta grupperingarna till postnummer vilket är bra om man vill skicka oadresserad direktreklam (ODR).

SCB – Sociodemografiska data som till exempel kön, ålder, civilstånd, information kring familjer, utbildningsnivå, boendeform, ekonomi och köpkraft. Dessa data skapar ett ramverk för analysen och ingår även i livsstilsklassificeringen conzoom®.

ORVESTO® Konsument – Kantar Sifos stora postala medie- och målgruppsundersökning. Här mäts räckvidderna för ett stort antal medier och databaserna innehåller tusentals variabler av målgruppskaraktär. Du kan bl.a. få veta mer om svenska folkets ekonomi, aktiviteter, friluftsliv, Internetvanor, intressen, konsumtion, resor, åsikter, medievanor och om man tackar ja eller nej till reklam.

Kom igång med kund- och kommunikationsanalyser

Få djupare kunskap om dina kunder. Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig och berättar mer om vilka analystjänster vi kan erbjuda.
Kontakta oss

Relaterade tjänster

Reklam och analys

Områdesanalys

Områdesanalys ger kunskap om vilka personer som bor i ett visst område.

Reklam och analys

Kundanalys

När du vill ha bättre insikt om din kundbas.

Reklam och analys

Transaktionsanalys

Ger dig god kunskap om dina kunders konsumtionsmönster.

Reklam och analys

Effektmätning

Ger dig insikt om vad som fungerat med din kampanj och vad du kan göra ännu bättre nästa gång.

Reklam och analys

Svarsanalys

När du vill förstå vilka kunder som svarade på ditt utskick.

Reklam och analys
Människor på café fotade ovanifrån.

E-handelsanalys

Analysera dina målgrupper och uppnå en mer lönsam e-handel.

Customer service