Effektiva lösningar inom direktreklam och analys

Vi erbjuder många olika tjänster inom direktreklam och har effektiva lösningar som hjälper dig att nå rätt kunder med rätt erbjudande vid rätt tillfälle. Vi hjälper till med allt från målgruppsanalys till kampanjuppföljning.

En grundlig analys av marknaden är ytterst viktig för att kunna bli framgångsrik med direktreklam. Det är också viktigt att ha koll på sin målgrupp, vilka potentiella kunder som finns och vilka befintliga kunder som är riktigt värdefulla. Direktreklam är en effektiv kanal för att nå dina kunder.

Våra erbjudanden inom Reklam och målgruppsanalys

Hitta rätt målgrupp

PostNord hjälper dig med målgruppskundanalys och urval, förslag till en optimal DM-mix och gör en effektmätning av din kampanj.

Mät effekten av utskick

Analyser är viktiga både före och efter en kampanj. Lär känna målgruppen och rikta budskap och aktiviteter med analyser och mätningar.

De vanligaste verktygen och tjänsterna inom Reklam och analys

  • PostNords analyserbjudande

    Med våra egna analysverktyg hjälper vi till med att analysera er kunddata för att öka effekten av utskicken.

    Mer om PostNords analyserbjudande
  • Adressköp

    Har du koll på din målgrupp men har svårt att nå den? Vi hjälper dig hitta rätt adresser till dem du vill nå.

    Mer om Adressköp
  • Illustration av paket i en hög.

    Kundanalys

    När du vill ha bättre insikt om din kundbas.

    Mer om Kundanalys
  • Adresserad direktreklam

    Skapa engagemang med din kommunikation och stärk dina kundrelationer.

    Mer om ADR
  • Oadresserad direktreklam

    När du vill sprida ditt budskap till många.

    Mer om ODR
  • Skapa Utskick

    Skapa och skicka fysiska nyhetsbrev, inbjudningar och andra utskick direkt från din dator till mottagarens postlåda med tjänsten Skapa Utskick.

    Mer om Skapa Utskick

Vill du veta mer om våra reklam- och analystjänster?

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.

Inspiration

Nordic Advertising Compass

Nordic Advertising Compass

Att förstå konsumenters beteenden och nå dem utan att störa, blir allt mer komplext. Resultaten från vår rapport Nordic Advertising Compass bygger på en undersökning av svenskarnas attityder och vanor att ta emot reklam i olika kanaler, främst direktreklam.

Behind the mind

PostNord har i en ny Neuromarketingstudie – Behind the Mind – undersökt hur vårt undermedvetna reagerar på fysisk och digital administrativ kommunikation.

Artiklar om reklam och analys

Artiklar om reklam och analys

Inspireras av hur andra har gjort inom området reklam och analys. Läs våra artiklar inom ämnet.