Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vid ändring och uppsägning av tjänster inom Mail Services

Du kan göra ändringar eller säga upp Postbox samt Utkörning och Hämtning. Direktutlämning, Vidaresändning samt Utsträckt lantbrevbäring kan endast sägas upp.

Vår handläggningstid är för närvarande något längre än vanligt. En bekräftelse skickas ut så fort ärendet är hanterat.

Vid uppsägning av Postbox: Är någon av tjänsterna Utkörning eller Direktutlämning kopplade till postboxen, måste de också sägas upp. Om du flyttar ska flyttanmälan göras via Svensk Adressändring.

Vid uppsägning av Postbox som privatperson: Ange personnamn i fältet Företagsnamn och en nolla (0) i fälten Organisationsnr. och Kundnummer. (Numera går det inte att som privatperson beställa postbox, vilket tidigare var möjligt.)

Vid ändring och överlåtelse av Postbox:Vid överlåtelse av Postbox till ny kund tillkommer en administrativ avgift och en kreditprövning kan behöva göras.

Vid återaktivering av Postbox tillkommer en administrativ avgift.

Vid ändring av Utkörning och Hämtning: Du kan ändra tider, överlåta, anmäla ny leveransadress och lägga till eller ta bort tillägg.

Om du bara vill säga upp Utkörning av Rek i plomberad gul väska ska du välja Utkörning – Ändring eller överlåtelse under Avser tjänst (val 1) och Utkörning – Ändring av uppdrag under Ändring av utkörning (val 2, visas när du gjort val 1).

Fyll i företagsuppgifter:

Customer service