Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
Leverans- och returtjänst för företag

FlexChange

Ge din kund mesta möjliga valfrihet vid leverans och retur.

Kontakta mig om FlexChange
Fördelar med FlexChange
  • Smidigt – kunden väljer hur och när paketet ska levereras eller hämtas upp.
  • Flexibelt – kunden göra sina val via webben. PostNord-appen stödjer även leveransval.
  • Valfritt – kunden erbjuds olika leverans- och upphämtningsval och väljer det som passar bäst.
FlexChange hjälper dina kunder välja hur och när deras paket ska levereras eller hämtas upp.

Dina kunder vill välja hur och när de ska få sina paket levererade eller returnerade. Med vår tjänst FlexChange förenklar du för dina kunder.

Så fungerar FlexChange vid leverans

Kunden får ett meddelande via sms, mejl, eller PostNord-appen när paketet är på väg. Med hjälp av PostNord-appen eller det digitala gränssnittet går det sedan välja dag och tid för levererans hem, om varan ska hämtas hos ett ombud eller på något av våra serviceställen.

Vid hemleverans kan paketet lämnas på en anvisad plats även om ingen är hemma. När valet är gjort får kunden en bekräftelse. Det är också enkelt att ändra tiden för leverans i PostNord-appen eller på webben.

Så fungerar FlexChange vid upphämtning av returen

Du förser din kund med en förbetald frakthandling för Return Pickup gällande paket, pall eller styckegods. För att boka dag och tid för upphämtning av retur gör din kund sina val på returns.postnord.com – denna länk förser du din kund med.
I tjänsten ingår bekräftelse via epost eller sms till din kund vid bokning, efter att upphämtningen är gjord, samt när paketet är åter hos mottagaren.

Fler FlexChange alternativ som gör livet lättare för din kund:

FlexChange – leverans och upphämtning även om kunden inte är hemma

Är kunden inte hemma? Kunden kan välja att få leverans eller upphämtning även om ingen är hemma. Din kund bestämmer en given plats från erbjudna val i menyn vid bokningen. Exempelvis på baksidan, på altanen eller i carporten. Vissa undantag finns beroende på kundens val eller på försändelsens innehåll.

Relaterade tjänster

Collect In-store

Ge kunden möjlighet att hämta i din butik.

Delivery Checkout

En widget till din webbutik som gör det enkelt för kunden att välja hur varan de köpt ska levereras.

Paket

MyPack Home

Skicka paket upp till 35 kilo, som lämnas direkt vid kundens dörr inom ett flertal länder i Norden och Europa.

Paket

MyPack Collect

Skicka paket som väger max 20 kilo till kunder i Norden och Europa.

Paket

MyPack Home Small

Skicka paket som väger max 3 kg med ett värde på max 450 kr som levereras till mottagarens postlåda eller fastighetsbox.

Customer service