Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Leverans på kundens villkor

""

Konsumenten vill ha valfrihet. Det ska vara enkelt att välja och det ska finnas fler alternativ att välja mellan. Vi hjälper dig att göra det enklare för dina kunder genom lösningar som ger fler valmöjligheter vid köp och leverans.

Låt din kund välja leveransplats

Du som är e-handlare kan med vår tjänst Delivery Checkout ge dina kunder enkla och tydliga leveransalternativ samt möjlighet att välja leveransplats.

Ge möjlighet till utlämning från butik

Har du både e-handel och fysisk butik är tjänsten Collect In-store något för dig. Låt dina kunder välja om de vill hämta sina e-handlade varor direkt i din butik istället för hos postombud. Med hjälp av vår retail-app kan du bli eget ombud för dina kunder. Det ger mer trafik till din fysiska butik och mer frihet till din kund, som kan välja mellan fler ställen än standardutbudet för uthämtning.

Din kund kan använda vår app

Vår app PostNord är en tydlig och lättförståelig app som du använder för att söka efter din försändelse. Appen fungerar även som en fjärrkontroll för paketleveransen, där din kund inte bara kan styra var varan ska levereras, utan också kan hantera tilläggstjänster och returer.

Fler möjligheter vid leverans- och returupphämtning med FlexChange

Efterfrågan på flexibel hemleverans och smidiga returlösningar ökar i de nordiska länderna. Med FlexChange kan din kund välja tid och plats och behöver inte ens vara hemma för att få paketet levererat eller upphämtat. I PostNords app eller på webbplatsen kan kunden boka hemleverans, välja dag och tid, och uppdatera/ändra tiden för en redan bokad hemleverans.

Tydliga leveransalternativ – använd våra standardtexter i din checkout

93 procent av konsumenterna vill ha information om hur, när och var leveransen sker. Var tydlig med möjligheterna som finns kring leveransen genom att hämta våra standardtexter som du enkelt lägger in i din checkout så att din kund alltid får rätt information om sin leverans.

Säkrare och flexiblare utlämning med digital identifiering

Digital identifiering är ett säkert alternativ till den fysiska legitimationen. För mottagaren innebär det fler och flexiblare möjligheter att hämta ut sina paket och det gör det även enklare att hämta åt någon annan. Digitalt ID är en tilläggstjänst för MyPack Collect och gäller för mottagare i Sverige.

Större valfrihet och leveranser innanför dörren med digitala lås

Snart kan mottagare av e-handlade paket välja att få sina varor levererade direkt innanför dörren. Det nya leveranssättet är framtaget av PostNord och ASSA ABLOY.  

Tillsammans med e-handlarna Jollyroom, Apotea och Komplett driver vi under våren och sommaren ett pilotprojekt där utvalda hushåll får testa leveransalternativet.

Vi siktar på implementering under 2018. Leveransalternativet kommer att finnas i Delivery Checkout och FlexChange.

Customer service