Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

PostNord Retail Day

Stockholm, 19 februari 2019

Vi går mot en mer friktionslös shoppingupplevelse. Och lika enkelt och smidigt som vi vill kunna shoppa vill vi även ha våra leveranser. Årets Retail Day handlar om datadriven marknadsföring, machine learning och AI, om marknadsplatser, communities och lojalitet samt om vikten av leveranserna, upplevelsen och känslan efter ett köp.

Vi hoppas att du ska lämna dagen full med nya insikter och handfasta tips som du kan använda i din vardag.

Varmt välkomna till Retail Day, den 19 februari 2019.

Moderator: Beata Wickbom
Plats: Münchenbryggeriet

Program

08.00 Frukost och registrering

08.30-12.00 Seminarier

Anmäl dig i dag!

Talare

Uppdateras löpande.

Logistik och användarupplevelsen i en AI-först framtid, Anders Arpteg

Något extraordinärt har hänt inom Artificiell Intelligens (AI) de senaste åren. Företagen har börjat prata om att gå in i en AI-först värld, men vad betyder det egentligen? Vi känner alla till Amazon och deras innovativa användningsområden för data och AI, t.ex. produktrekommendationer, logistikoptimering och till och med Amazon Go-butikerna.
Företag som Spotify använder inte bara AI för rekommendationer, utan också för att optimera användarupplevelsen i allmänhet. Uber använder AI bland annat för ruttoptimering, bedrägeribekämpning och för att matcha chaufförer. För att ligga steget före måste vi vara beredda på vad som kommer härnäst. Denna presentation kommer att ge en glimt av framtidens AI och vilka möjligheter som kommer att finnas.

Anders Arpteg

Anders Arpteg

Anders Arpteg har arbetat med AI i 20 år inom både akademi och industri, med en doktorsexamen från Linköpings universitet. Han arbetade på Spotify i många år med big data och maskininlärningstekniker för att optimera användarupplevelsen.

Nu arbetar han med de senaste AI-teknikerna hos Peltarion som Principal Data Scientist, där de har det ambitiösa målet att göra deep learning och de senaste AI-teknikerna tillgängliga för alla, inte bara de stora organisationerna. Anders är även grundare av Agent Central AB, har är AI-rådgivare för den svenska regeringen, organisatör för Machine Learning Stockholm Meetup Group och sitter i flera advisory boards.

Presentation av e-handelsåret 2018, Carin Blom och Arne Andersson

Vad hände under e-handelsåret 2018? Vilka branscher ökade mest? Och var står den svenska detaljhandeln? Vad tycker konsumenterna i vissa frågor såsom leveransen, marknadsföring och retargeting annonser? Det och mycket mer kommer vi att berätta utifrån rapporten E-barometern, som släpps samma dag.

Stilla din nyfikenhet och lyssna på insikterna från rapporten.

Carin Blom – detaljhandelsanalytiker PostNord

Carin Blom, PostNord

Carin är detaljhandelsanalytiker på PostNord. Talesperson för e-handelsfrågor och ansvarar bland annat för rapporten E-barometern, som följer utvecklingen inom svensk e-handel.

Arne Andersson, PostNord

Arne Andersson, PostNord

E-handelsexpert och senior rådgivare hos PostNord. Lång erfarenhet av e-handel och logistik.

 

Customer service