Leende kvinna som tittar i sin telefon.
Våra lösningar/E-handel

E-handel under och efter köp

Dina kunder vill att leveransen ska passa in i deras vardag. Att kunden själv har möjlighet att välja en passande leverans vid varje köptillfälle är viktigt, exempelvis att kunna välja mellan leverans till jobbet, hemmet, en paketbox, till ett serviceställe eller utlämning i butik.

Val av leveransplats

Delivery Checkout är en leveransväljare till webbutiken som gör det enkelt för kunden att välja hur den köpta varan ska levereras.

Mer om Delivery Checkout

Utlämning i butik

Har du både e-handel och fysisk butik är tjänsten Collect in Store något för dig. Låt dina kunder välja om de vill hämta sina varor direkt i din butik, det ökar trafiken till din fysiska butik.

Läs mer om Collect in Store och ladda ner vår rapport om Click & Collect.

Fler leveransmöjligheter

Efterfrågan på flexibel hemleverans ökar i de nordiska länderna. Med MyPack Home kan din kund välja tid och plats i PostNord App eller via webben och behöver inte ens vara hemma för att få paketet levererat.

Läs mer om MyPack Home

PostNord App

PostNord App är en bekväm app som kunden använder som en fjärrkontroll för paketleveransen.

Via PostNord App kan kunden:

  • spåra paket
  • få digitala avier
  • hämta paket utan legitimation när mobilt BankID använts
  • kvittera paketet med mobilt BankId, vidaresända avin och låta någon annan hämta paketet
  • flytta paket mellan serviceställen.

Dessutom kan kunden se hur stort paketet är, hålla koll på när det kommer fram, spåra returer samt söka efter ombud och öppettider.

Säkrare och flexiblare utlämning med digital identifiering

Digital identifiering är ett säkert alternativ till den fysiska legitimationen. För mottagaren innebär det fler och flexiblare möjligheter att hämta ut sina paket och det gör det även enklare att hämta åt någon annan.

Skicka varor – våra lösningar

Säkerställ att den tjänst du bestämmer dig för uppfyller den servicenivå som dina kunder föredrar. Identifiera just dina behov av fraktlösningar, var dina kunder finns och vilka preferenser de har. Exempel på preferenser är tid och plats för leverans samt med eller utan kvittens.

Vi har distributionslösningar som passar just dina behov, oavsett om du vill skicka inom Sverige eller utomlands.

Läs mer om våra lösningar inom import och export

Kommunikation och kontroll

I PostNord Portal Business kan du följa upp leveranser, avisera dina kunder, ta ut rapporter med mera.
Vi erbjuder även tjänsten Track & Trace Premium där du kan skapa ett automatiserat flöde av aviseringar till dina kunder med din egen logotyp.

Läs mer om PostNord Portal Business eller om du redan har ett konto, logga in direkt.

Läs vår guide om hur du packar som ett proffs och undviker trasiga paket.

 

 

6 tips för bättre e-handel

Att skapa en bekväm köpupplevelse som uppfyller kundens alla behov – från köp till leverans – är viktigt för dagens e-handelskunder. Vi har tagit fram sex rekommendationer för hur du kan förbättra dina kunders köpupplevelse.

Läs vår guide med tips

Kvinna sitter i ett fönster med sin dator.

E-handel före köp

Upplevelsen av att handla online är en viktig del i den totala köpupplevelsen. Redan innan köp vill kunden veta när, hur och var leveransen kommer att ske, och vad det kommer att kosta.

E-handel före köp

Leende kvinna med hund och man med skokartong.

E-handel efter leverans

För att skapa en köpupplevelse som håller hela vägen är det viktigt att underlätta om kunden vill returnera en vara. Se därför till att du har en tydlig returpolicy.

E-handel efter leverans