Hoppa över navigering och sök
Vi stöder inte längre Internet Explorer. Överväg att byta till Chrome, Edge, Firefox eller en liknande webbläsare för en snabbare och smidigare upplevelse. Öppna i Microsoft Edge
Varukorg

Din varukorg har gått ut!

Vänligen klicka på fortsätt för att lägga till varor på nytt

Fortsätt
Artiklar/Säkerhet

Lär dig upptäcka oseriösa e-handlare

Det förekommer allt fler oseriösa e-handlare som utger sig för att ha sin marknad i Sverige, men där konsumenten i själva verket köper varorna från ett land utanför EU.

Detta medför att mottagaren blir tvungen att betala avgifter i samband med import och införtullning av produkten i Sverige. Det har även förekommit att e-handlaren debiterat mottagarens bank- och kreditkort med betydligt högre summor än vad som framgick vid köptillfället.

Här är några tecken på att du är på en oseriös webbshop och bör vara uppmärksam:

  • Udda produktnamn/konstiga översättningar.
  • Ovanligt låga priser.
  • Avsaknad av svenska kontaktuppgifter (adress, telefonnummer etc.).

 

6 tips om hur du undviker att bli blufflurad

Tyvärr cirkulerar det bluffmejl och bluff-sms, där avsändaren utger sig för att vara PostNord. Läs om hur du undviker att bli lurad.

Läs mer om bluffmeddelanden