Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

På denna webbplats används cookies. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera som den ska. Andra cookies används för att optimera din användarupplevelse och möjliggöra för oss och våra samarbetspartners att ge dig relevant marknadsföring. Genom att klicka på "jag samtycker" godkänner du vår användning av cookies och behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. I integritetspolicyn kan du även läsa om hur du kan radera eller blockera cookies samt ta tillbaka lämnat samtycke. Läs om vår integritetspolicy och cookiepolicy.

Varubrev i postlåda

Nu är Varubrev helt spårbara

Den 1 februari utökades spårbarheten för PostNords populära produkt Varubrev.

Varubrev är nu spårbara via kundportalen, postnord.se och i PostNord App.

– Både avsändare och mottagare har ett önskemål om ökad kontroll och då vill vi självklart tillgodose det behovet, säger Yasmina Djedou, produktägare Varubrev på PostNord.

Varubrev är precis vad det låter som, ett brev där e-handlare kan skicka små varor upp till två kilo. Breven levereras hem till konsumentens postlåda och är en smidig och uppskattad tjänst hos e-handlarna och de e-handlande konsumenterna.

Tidigare har Varubrev varit spårbara tills de lämnar PostNords terminaler. För att tillgodose behovet av ökad kontroll har PostNord från den 1 februari skapat en utökad spårbarhet på Varubrev. I praktiken innebär det att brevbäraren slutscannar Varubrevet innan det läggs i mottagarens postlåda.

– En av anledningarna till att konsumenter handlar på nätet är att det är bekvämt. Att erbjuda en utökad möjlighet till kontroll gör vardagen ännu enklare för mottagarna, säger Yasmina Djedou.

– De får sitt pling i PostNords App när brevet läggs i lådan och slipper tänka mer på det.

Spårbarheten underlättar även för e-handlarna.

– Tidigare behövde konsumenten ringa e-handlarens kundtjänst när de ville veta var varan befann sig, men genom den här förändringen minskar den belastningen. Det har ökat servicegraden för alla parter.

En vecka efter lanseringen av den nya tjänsten är kundnöjdheten hög hos mottagarna.

– Vi har fått många positiva omdömen av de e-handlande konsumenterna. Det är jätteroligt att vi kan skapa den här positiva, friktionsfria kundupplevelsen för dem genom att tillgodose deras behov.

Customer service