MyPack Home – företagstjänst för avtalskunder
Med tjänsten MyPack Home levererar vi paket till mottagarens dörr.
Den rekordartade ökningen av hemleveranser har tvingat branschen att agera. Den 1 januari lanserar PostNord flera förbättringar av sin tjänst för hemleveranser – MyPack Home.
Med coronapandemin har vi fått ett ändrat konsumentbeteende som ställer stora krav på både e-handlare och leverantörer. Efterfrågan på hemleveranser har ökat explosionsartat. I dag har PostNord 95 000 hemleveranser en vanlig vecka i oktober, att jämföra med 45 000 samma period 2019. Det är volymer högre än under Black Friday och peak.
Den här utvecklingen har blivit en blåslampa under e-handelns aktörer som snabbt tvingats utöka leveransalternativ och annan service. PostNord agerar nu genom att genomföra ett antal förbättringar i sin tjänst som riktar sig direkt mot konsumenterna – MyPack Home:
Med tjänsten MyPack Home levererar vi paket till mottagarens dörr.