Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
Artiklar/E-handel

Efterlängtad funktion lyfter våra hemleveranser

Snart kan konsumenterna få ett snävare tidsspann för leverans och följa våra leveranser i realtid. En efterlängtad funktion som lyfter företagets hemleveranser till nästa nivå.

Efterfrågan på hemleveranser ökar kraftigt, vilket har gett upphov till en ny typ av företag på marknaden. Uppstickarna inom B2C och last mile har drivit på den tekniska utvecklingen och realtidstracking är standard för hemleveranser på kvällar och i storstadsmiljö.

– Tack vare våra konkurrenters mer snabbfotade utveckling, samt konsumenternas krav, har vi fått ett nytt driv i vår digitala utveckling och med detta börjat komma i nivå med resten av marknaden. Realtidstracking och ETA har blivit en hygienfaktor, konstaterar Ulrica Phillips.

Frihet för mottagaren att kunna följa leveransen

Ett problem med hemleveranser har tidigare varit det vida tidsfönster som tvingat mottagaren att sitta hemma och vänta. När konsumenten nu får ett snävare tidsestimat, och kan se hur många stopp som är kvar till leverans, ökar bekvämligheten.

– Med den här funktionen får konsumenten svart på vitt att paketet är på väg. Det skapar en trygghet och säkerhet i att leveransen kommer att bli av och ger mottagaren en större frihet, säger Ulrica Phillips.

Tjänsten rullas initialt ut i 37 svenska städer för hemleveranser på kvällstid, vilket innebär att den når 75 procent av befolkningen i ett första steg. Dessutom genomför PostNord nu flera förbättringar för hemleverans, bland annat identifiering med mobilt BankID.

– Vi är inne i en stor transformation där fokus ligger på kundupplevelsen. Det ska vara bekvämt och säkert för konsumenten.

MyPack Home – företagstjänst för avtalskunder

Med MyPack Home hämtar vi paket hos dig och levererar hem till din kund.
Customer service