Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
En pappa leker med sina två döttrar i en soffa.
Våra lösningar

Artiklar och kundberättelser

Här hittar du artiklar om e-handel, logistik och reklam och kan läsa om trender, utmaningar och unika lösningar. Här får du även goda tips och råd som passar för just din bransch och kan läsa om framtidens postverksamhet och våra utmaningar. 

Framtidens post
Drönarbild på en av PostNords terminaler.

Så rustar PostNord för oväntade händelser

Leveranser av varor och utdelning av post är avgörande i tider av kris. Därför har PostNord ett omfattande krishanteringsarbete som tar vid om det oväntade händer.

Förberedelser
Tips för smarta, enkla och trygga leveranser under coronasmittan

Tips för smarta, enkla och trygga leveranser under coronasmittan

Hämta paket åt någon annan eller få leverans till dörren utan att behöva kvittera – fyra tips som hjälper dig under en tid av oro.

E-handel
Förpackningsresan är ett initiativ av PostNord för att minska luften i paket som skickas och skapa en klimatsmartare e-handel.

Genidraget som sparar både papper och pengar

Vårt initiativ Förpackningsresan kom till för att skapa en klimatsmartare e-handel. Det började med mindre kartonger och minskad luft. Sen kom snilleblixten – halverade fraktetiketter.

Logistik

Gratis frakt eller inte?

Efter år av generösa fraktvillkor märks nu en viss uppstramning, där helt fri frakt ersätts med en fraktgräns eller någon form av prestation från kunden för att slippa betala för frakten.

Reklam och analys

Nu blir det billigare att nå kunderna rakt i brevlådan

I januari 2019 sänkte PostNord priserna på oadresserad direktreklam. Målet med satsningen är att göra det lättare för företag att nå ut med sitt budskap till potentiella kunder.

Kundberättelser
Stefan Svensson, logistikchef på NetOnNet.

Så mötte NetOnNet ökade krav från kunderna

Snabba leveranser och anpassade leveransalternativ. Det är några av de insatser som NetOnNet satsat på för att få nöjda kunder som kommer tillbaka.

Customer service