Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren
En kvinna vid en disk. En kvinna vid en disk.
Kommunikationslösning för företag

Omnichannel kommunikation

Omnichannel hjälper dig att kommunicera med dina kunder på deras villkor, så de får den bästa kundupplevelsen – fysiskt och digitalt.

Fördelar med Omnichannel
  • Ger en förbättrad kundupplevelse.
  • Ökar din försäljning.
  • Skapar bättre effektivitet med färre manuella processer.
  • Resulterar i nöjdare kunder.
Behöver du hjälp att förstå i vilka kanaler du når dina målgrupper bäst? Då är Omnichannel något för dig!

I takt med en ökad digitalisering har också kundernas krav på hur de vill ta emot information och erbjudande från olika företag förändrats. Det har blivit viktigare att kommunicera med dem på deras villkor.

Tillsammans med vår digitaliseringspartner PostNord Strålfors erbjuder vi Omnichannel kommunikationslösningar. När vi använder begreppet omnichannel menar vi slutkundens sömlösa och kanaloberoende upplevelse av kommunikation. Omnichannel ger en mottagaranpassad kommunikations- och varumärkesupplevelse.

Vi hjälper dig att hantera din kunddata för att du ska få en djupare förståelse för hur du kan nå dina kunder på bästa sätt. Med hjälp av Omnichannel kan du distribuera den information du vill genom de kanaler som passar dina kunder bäst. Du kan skicka ut fysisk eller digital information – till många, eller till en.

Du kan till exempel skicka ut kundklubbsbrev, fakturor, kontobesked eller skicka iväg ett avtal till din motpart för en digital signering.

Omnichannel ger en bättre kundupplevelse

Kunderna får

  • ta emot information på det sätt de tycker är bäst
  • möjlighet till dialog med dig – som svarsfunktion, digitala underskrifter eller direkt betalning
  • relevant information i rätt tid
  • möjlighet att ta del av din information när och där det passar dem.

Med Omnichannel får du hjälp hela vägen – från enkla till mer komplicerade lösningar – genom att vi

  • identifierar möjligheter tillsammans
  • skräddarsyr effektiva lösningar
  • integrerar system och verktyg
  • tar ansvar för utförandet.

Produkter som ingår i Omnichannel

We Mail – skicka oss din fil så hanterar vi dina utskick oavsett kanal – fysisk eller digital.

eBREV – när du vill slippa allt pappersarbete och administration och låta PostNord sköta alla dina utskick till kunder. (SE)

Scanning – ta emot ditt företags brev i ett samlat flöde och få posten utdelad elektroniskt internt i ditt företag.

eInvoice – PostNord Strålfors erbjuder e-fakturering via internetbank i Sverige, Norge och Finland. Förbättra din kundnöjdhet med lättanvända lösningar som är tillgängliga när användaren vill.

EDI – EDI-tjänst gör det möjligt för företag, myndigheter och organisationer att utbyta elektroniska meddelande, som ordrar och fakturor, över hela världen.

Digital Inboxes – enkel integration och filöverföring till lösningen Digitala Brevlådor i Norden. Det ger dig möjlighet att enkelt och snabbt skicka alla typer av dokument till affärspartners, myndigheter, anställda och kunder via en säker kommunikationskanal.

eArchive – säkra din kommunikation med Postnord Strålfors elektroniska arkivering eArchive. Det ger en snabb, flexibel och kostnadseffektiv tillgång till alla typer av data – dygnet runt.

Mobile Invoice – mobilen är kanalen som vi alltid bär med oss. Därför agerar vi snabbt när vi får viktiga meddelanden dit. Med Mobilfaktura skickas fakturor direkt till kundens mobil. Det ger bättre kundupplevelser, högre betalningsvilja och kortare inbetalningstider.

Dynamic Communication – med Dynamic Communication gör du all information och alla fakturor till intressanta och interaktiva dokument som dina kunder vill läsa och utforska. Lösningen är helt flexibel och stöder leverans i omnikanal.

Vill du veta mer om Omnichannel?

Kontakta kundservice på 0771–33 33 10 eller läs mer på PostNord Strålfors webbplats.
Customer service