Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Elektroniska fakturaunderlag

Vill du få mer tid till kärnverksamheten? Minska företagets pappershantering? Få bättre överblick över kostnader för företagets brevutskick?

Med Elektroniska fakturaunderlag förenklar du inlämningen av brev och tidningar. Du skapar fakturaunderlag och skickar dem digitalt. En transportsedel skapas automatiskt. Det är bara att skriva ut och skicka med dina försändelser vid inlämning. 

Fördelar med Elektroniska fakturaunderlag:

  • Effektivare administration
  • Bättre överblick – enklare uppföljning
  • Sparar tid

Bli användare

Om du redan är avtalskund behöver du anmäla ditt intresse och få inloggning till kundportalen. Då får du även tillgång till Elektroniska fakturaunderlag. Du anmäler dig genom att fylla i en blankett som du skickar till oss via mejl eller fysiskt post. Kontaktuppgifterna hittar du i pdf:en. 
Jag är avtalskund och vill anmäla mitt intresse till Elektroniska fakturaunderlag.

Om du inte är avtalskund behöver du bli det, och då får du automatiskt tillgång både till kundportalen och Elektroniska fakturaunderlag. 
Jag är inte avtalskund men vill bli det.

Porto Betalt

När du använder klichén Porto Betalt/Port Paye, behöver du alltid bifoga ett fakturaunderlag vid inlämning. Läs mer i faktabladet Porto Betalt (lista med faktablad sorterade i bokstavsordning). Till alla våra nerladdningsbara klichéer.

Ändrade leveranstider för utrikes sändningar till Danmark

Nya sändningsgränser gäller från och med 1 januari 2017 för utrikes sändningar till Danmark. Läs mer om hur ändringen påverkar val av artikel och märkning av lastbärare.

Vanliga frågor

Customer service