Gå direkt till sidans huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till språkväljaren

Vi använder cookies bl.a. för att webbplatsen ska fungera ordentligt, för att samla besöksstatistik, optimera användarvänligheten och för viss marknadsföring. Du accepterar användningen av cookies genom att stänga denna ruta. Läs mer om Cookies

Välj hur du vill ta emot din leverans

Du kan själv påverka hur du vill ha din hemleverans. Du får en avisering via mejl eller sms, med en länk, om att leveransen är på väg. Det visas också i PostNords app. Du gör enkelt ditt val i appen eller på webbsidan som länken leder till.

Leveransalternativ i app PostNord.

Leveransalternativ

  1. Leverans hem – välj dag och tid
  2. Leverans hem – även om du inte är hemma
  3. Hämta själv hos PostNord
  4. Leverans till ombud

Leverans hem

Du får välja dag och tid för din hemleverans. Möjliga leveranstider under tre leveransdagar visas för ditt postnummer.

Leverans hem även om du inte är hemma

När du bokar dag och tid kan du välja att få leverans även om ingen är hemma och tar emot. Om du bor i villa eller radhus kan du välja en plats där vi ska leverera paketet. När vi har levererat får du en avisering via mejl eller sms. Om du vill kan du i stället välja att någon annan blir aviserad. Det kan vara en granne, dina föräldrar eller någon annan som du vill göra uppmärksam på att leverans har skett. När försändelsen är levererad upphör ersättningsanspråket för ditt paket.

I vissa fall kommer du inte ha möjlighet att göra detta val. Det kan bero på avsändarens val eller försändelsens innehåll.

Hämta själv hos PostNord

Hämta försändelsen själv hos PostNord. Karta, adress och öppettider visas i appen och på webbplatsen som du kommer till via länken i aviseringen.

Leverans till ditt ombud

Du kan få ditt paket levererat till ditt ordinarie ombud och kan då välja att hämta det när det passar dig. Paket som är för stora, till exempel som väger över 20 kg, kan vi inte leverera till ombud. Då kommer inte detta leveransval att visas.

Ladda ner appen